Marvaco ja CSW muodostavat globaalin premedia-ketjun

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-09-26
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Pakkausten premedia-alan toimijat amerikkalainen CSW, Inc. ja pohjoiseurooppalainen Marvaco Oy ovat kertoneet kansainvälisen Global Pre-Media Alliance (GPA) -ketjun perustamisesta. Allianssi tarjoaa brändinomistajille uudenlaisen vaihtoehdon korkealaatuisten ja yhtenäisesti toteutettujen pakkausalan premedia-palvelujen hallitsemiseksi ja hankkimiseksi sekä painolaattojen ja -sylinterien valmistamiseksi ympäri maailmaa.

GPA tulee toimimaan strategisesti sijaitsevilla tuotanto- ja palvelupaikoilla jokaisella mantereella Antarktikaa lukuun ottamatta. Marvaco Group toimii nyt Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa yhteensä kahdeksassa eri toimipisteessä. CSW tarjoaa premedia-palveluja ympäri Pohjois-Amerikkaa.

”Tämä on mittakaavassaan ja kapasiteetissaan ainutlaatuinen verkosto, joka koostuu täysin riippumattomista, mutta teknisesti toisiinsa kytkeytyneistä palveluntarjoajista”, kommentoi CSW:n presidentti Scott Ellison.

”Teknologinen synergia kumppaneidemme, tuotantopaikkojen ja paikallisten toimijoiden syvän asiantuntemuksen välillä auttaa brändinomistajia maksimoimaan hyllynäkyvyyden, parantamaan visuaalista yhtenäisyyttä ja lyhentämään merkittävästi tuotteen matkaa markkinoille yli kansainvälisten rajojen.”

CSW:n toimitusjohtaja Laura Wright toteaa:
”Tämä on innostava tilaisuus CSW:lle, Marvacolle, asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme laajentaa toimintaa todella kansainväliselle tasolle ja käyttää toisiamme täydentävää osaamista kyvykkyyden kehittämiseen. Kaikki liiton jäsenet ovat yksityisomistuksessa ja pitävät yllä korkeinta toiminta-, laatu-, liike-etiikkaa sekä ekologisia toimintamalleja. Yhdessä olemme täysin sitoutuneita asiakkaidemme menestyksen edistämiseen ja koko alan kehittämiseen.”

Marvacon hallituksen puheenjohtaja Kai Lankinen sanoo, että liiton avulla voidaan tarjota brändinomistajille maantieteellisesti kattavampi tarjonta- ja toimitusketju. Yhteisten kokemusten ja asiantuntemuksen perusteella pystytään huolehtimaan brändien yhdennäköisyydestä maailmanlaajuisesti ja pitämään laatu korkealla tasolla.

Uusimmat uutiset

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021