Atria toimi nopeasti ja hyödynsi Suomen jääkiekon MM-kullan mainoskampanjassa, joka johti sitten ”Mörkö-makkaran” tuomiseen kauppoihin erikoiseränä 6.6.
Atrian Wilhelm-makkarabrändi oli yksi tämän vuoden jääkiekon MM-kisalähetysten yhteistyökumppaneista. Voitokkaan joukkueen kapteeni inspiroi Atriaa julkaisemaan finaalin jälkeisenä päivänä leikkisän mainoskampanjan, jossa Wilhelm-tuoteperhettä oli laajennettu kapteenin mukaan nimetyllä ”Mörkö-makkaralla”.
Iltapäivälehdissä ja sosiaalisessa mediassa julkaistujen mainosten seurauksena Atrian kuluttajapalveluun tulvi kysymyksiä siitä, mistä Mörkö-makkaraa saa ostaa ja tuleehan tuote oikeasti kauppoihin. Atria päätti vastata kuluttajien toiveeseen rajoitetulla Mörkö-makkara-erällä.
”Kuluttajien signaali oli selvä: kansa halusi Mörkö-makkaran, joten me teimme sellaisen. Suomen maailmanmestaruus on koko kansan suuri ylpeydenaihe. Meille on kunnia-asia olla juhlinnassa mukana omalla tuotteellamme”, kertoo Atrian markkinointipäällikkö Elina Vuolle.
Mörkö-makkara on Atria Wilhelm -laatua, ja sen rajoitetusta 60 000 pakkauksen erästä voi tulla eräänlainen keräilykappale.