Viikon case: Perunaa tyylikkäästi

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-11-04
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Perunapussin ei tarvitse olla tylsä ja premium-peruna ansaitsee arvonsa mukaisen pakkauksen. Näin on ajatellut kasvisten tukkukauppaan erikoistunut Veljekset Kitola Oy. Yritys teki pakkausuudistuksen Kitola Premium -tuoteperheelle yhdessä mainostoimiston Innon kanssa.

Uusista pakkauksista henkivät Kitola Oy:n perinteet ja vuosikymmenien osaaminen. Pakkausuudistus on toteutettu ensisijaisesti kuluttajaa ajatellen. Kitola Premium -tuotteet tunnistaa nyt Premium-logosta. Uusissa pakkauksissa perinteiset lajikevärit keltainen, punainen ja vihreä helpottavat ja nopeuttavat tarvittavan perunalajikkeen löytymistä.

Pussin väri kertoo lajikkeen ja logo tuo Kitolan esiin. Kuva: Kitola.

Pakkauksen etu- ja takapuolella sijaitsevat perunalajikkeen käyttösuositukset sekä selkeät pakkausmerkinnät auttavat kuluttajaa löytämään juuri itselleen sopivan perunalajikkeen.

Veljekset Kitola Oy on vuonna 2007 perustettu perunan ja kasvisten pakkaukseen ja tukkukauppaan erikoistunut elintarvikealan perheyritys. Yrityksen liikevaihto oli 8,93 milj. euroa vuonna 2018 ja henkilökunnan määrä 28.

Uusimmat uutiset

Paul Jenkins ja joulukalenterit uutta Packnorth Award 2025 -kilpailussa

Nyt avautuivat kilpailun portit ja Pohjoismaiden suurimpaan pakkauskilpailuun, Packnorth Awardiin voi lähettää kilpailutöitä. Kerromme tässä lisää uusista kilpailuluokista ja juttelemme brittiläisen ThePackHubsin toimitusjohtajan Paul Jenkinsin kanssa, joka tuo kansainvälisyyttä tuomaristoon. Mitä trendejä hän näkee? Ja miten uusi PPWR-asetus vaikuttaa alaan?
top-9

Pack-IT: Näin pakkaukset houkuttelevat asiakkaita

Samaan aikaan, kun kauppojen hyllyt kilpailevat asiakkaiden huomiosta, kulisseissa käydään kiivasta innovaatiokamppailua. Canon kutsui 11. maaliskuuta pakkausteollisuuden koolle seminaariin, jossa keskityttiin pakkausten, myymälänäyttöjen ja kestävien ratkaisujen tulevaisuuteen
Canonx

Stora Enson megatehdas Oulussa käynnistyi – uusi linja on Euroopan nykyaikaisin

Puun kulutus kasvaa Stora Enson Oulun tehtaalla noin miljoona kuutiometriä vuodessa, kun uusi kuluttajapakkauskartonkilinja pääsee täyteen vauhtiin. Osa raaka-aineesta tulee Brasiliasta asti. Toimitukset asiakkaille alkavat viimeistään kesäkuun loppuun mennessä.   
Oulu stora enso

Onko tämä Legon viherpesua?

Lego on parhaillaan korvaamassa pahvipakkaustensa sisällä olevat pienet palikoita sisältävät muovipussit paperisiin. Vaihto tehdään ympäristösyistä – mutta miten asia oikeastaan on? Hollannissa eräs ympäristöaktivisti testasi paperipusseja ja teki hämmästyttävän löydön.
Lego1x

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021