Viikon case: Perunaa tyylikkäästi

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-11-04
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Perunapussin ei tarvitse olla tylsä ja premium-peruna ansaitsee arvonsa mukaisen pakkauksen. Näin on ajatellut kasvisten tukkukauppaan erikoistunut Veljekset Kitola Oy. Yritys teki pakkausuudistuksen Kitola Premium -tuoteperheelle yhdessä mainostoimiston Innon kanssa.

Uusista pakkauksista henkivät Kitola Oy:n perinteet ja vuosikymmenien osaaminen. Pakkausuudistus on toteutettu ensisijaisesti kuluttajaa ajatellen. Kitola Premium -tuotteet tunnistaa nyt Premium-logosta. Uusissa pakkauksissa perinteiset lajikevärit keltainen, punainen ja vihreä helpottavat ja nopeuttavat tarvittavan perunalajikkeen löytymistä.

Pussin väri kertoo lajikkeen ja logo tuo Kitolan esiin. Kuva: Kitola.

Pakkauksen etu- ja takapuolella sijaitsevat perunalajikkeen käyttösuositukset sekä selkeät pakkausmerkinnät auttavat kuluttajaa löytämään juuri itselleen sopivan perunalajikkeen.

Veljekset Kitola Oy on vuonna 2007 perustettu perunan ja kasvisten pakkaukseen ja tukkukauppaan erikoistunut elintarvikealan perheyritys. Yrityksen liikevaihto oli 8,93 milj. euroa vuonna 2018 ja henkilökunnan määrä 28.

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021

Uusimmat uutiset

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak