Suomalaista AR-tekniikkaa CCL:n pakkausratkaisuihin

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-03-18
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Maailman suurimpiin etikettien valmistajiin kuuluva CCL alkaa tarjota Arilynin lisätyn todellisuuden (AR) ratkaisuja omille asiakkailleen.

Käytännössä Arilynin ja CCL:n yhteistyö tarkoittaa, että CCL markkinoi ja myy asiakkailleen Arilynin teknologialla tuotettuja lisätyn todellisuuden palvelukokonaisuuksia. Yhteistyön myötä Arilynin kehittämä uusin suomalainen AR-teknologia matkustaa maailmalle. AR:n avulla voidaan tarjota digitaalista sisältöä pakkauksen ja mobiililaitteen avulla.

Erilaisten yhteistyökumppaneiden kautta skaalautuminen on tiedotteen mukaan osa Arilynin strategiaa. Sopimus CCL:n kanssa tuo tämän strategian globaalille tasolle. Yhteistyösopimus mahdollistaa Arilynin palveluiden ja osaamisen tuomisen maailman suurimpien brändien tietoisuuteen. Kotimaisten kuluttajatuotteiden markkinassa Arilyn jatkaa yhteistyötään vanhojen asiakkaidensa kanssa kuten tähänkin asti.

“CCL on strateginen kumppani Arilynille, sillä heidän asiakkainaan ovat maailman parhaat brändit, jotka usein ovat myös maailman parhaita tarinankertojia. Meille CCL on täydellinen kumppani myös siksi, että he jakavat rakkautemme AR:ään tarinankerronnan kanavana ja osaavat sitä hyödyntäen tarjota asiakkailleen huikeita konsepteja”, sanoo Arilynin toimitusjohtaja Emmi Jouslehto.
Kanadalainen CCL toimii globaalisti 40 maassa ja yritykselle on 168 tuotantolaitosta.

“Olemme panostaneet vahvasti älykkäisiin pakkauksiin, ja Arilynistä löysimme ainutlaatuisen skaalautuvan ja joustavan alustan, jonka tukena on upea, intohimoisten asiantuntijoiden tiimi”, CCL Labelsin toimitusjohtaja Günther Birkner kertoo.

Uusimmat uutiset

Kouvolan lakritsi kilpailee uudella pakkauksellaan Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Kouvolan Lakritsi ottaa osaa uudella, kierrätettävällä Laku-mukillaan Packnorth Award -kilpailuun. Muki on valmistettu neitseellisestä kuidusta ja korvaa muoviset karkkipussit.
Lakritsx
Kouvolan lakritsi kilpailee uudella pakkauksellaan Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Virhe, jota ei salattu

Orkla Foods päätti olla peittelemättä virhettä Ruotsissa ja paljasti sen suomalaisen KAJs-yhtyeen innoittamana.
orkla
Virhe, jota ei salattu

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01
Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel
Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus
Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service
Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Tampereella kehitetään biomateriaaleja

VTT, Tampereen ammattikorkeakoulu ja rakennus- sekä pakkausalaan liittyvät yritykset kehittävät kestävämpiä ja ympäristöystävällisempiä materiaaleja uusiin sovelluksiin. BeLight-hankkeen tavoitteena on myös verkostoituminen, kansainvälistyminen sekä muovin kiertotalouden mukaiset uudet liiketoimintamahdollisuudet.
belight-hanke-tampere-banneri
Tampereella kehitetään biomateriaaleja

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit
Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla