Fazer haluaa viedä pohjoista makumaailmaa Atlantin toiselle puolella ja lanseeraa uuden Fazer Nordi -suklaabrändin Yhdysvalloissa. Fazer Nordi -suklaalevyissä maistuu yhdistelmä tummaa suklaata ja pohjoismaisia makuja. Pakkaukset kertovat tarinaa pohjoismaisesta luonnosta.
Fazer Nordi tulee myyntiin Fairway Market -myymälöissä New Yorkissa ja jakelu laajenee myöhemmin muualle Yhdysvaltoihin ja kansainvälisille markkinoille. Toukokuussa 2019 Fazer Nordi esitellään myös Chicagon Sweets & Snacks Expo -messuilla.
Tässä kuussa New Yorkissa lanseerattava, pohjoismaisesta makumaailmasta inspiraation saanut Fazer Nordi -tuotesarja on kehitetty erityisesti Yhdysvaltojen markkinoille vastaamaan paikalliseen, tummaa suklaata ja hyvinvointia suosivaan trendiin. Makujen lisäksi tuotesarjan jokainen suklaalevypakkaus kertoo omaa tarinaansa pohjoismaisesta luonnosta ja sen ominaispiirteistä.
Fazerin makeisliiketoiminta on kotimaan lisäksi toteuttanut tänä vuonna kasvusuunnitelmaansa Ruotsissa ja Norjassa. Pohjois-Euroopan lisäksi tavoitteena on kasvaa suklaatuotteiden avulla myös uusilla markkinoilla.
”Näemme hienona mahdollisuutena tuoda brändilupauksemme Northern Magic. Made Real. todeksi esittelemällä Yhdysvaltojen markkinoille ensiluokkaista suklaata yhdistettynä pohjoisen makuihin”, sanoo Fazer Makeisten toimitusjohtaja Nathalie Ahlström.