Viikon case: Billebeino toimii laatikoissa

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-11-19
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Nopeasti kasvanut vaatebrändi Billebeino ei lähetä asiakkaille mitä tahansa laatikoita. Niissä on tyyliä ja hauskuutta, joka miellyttää asiakkaita. Adaran toteuttama digipainatus mahdollistaa muuttuvat kuosit mallistojen teeman mukaan.

Laatikkoa kiertävä BILLEBEINO-teksti pysyy niissä aina samana ja muuten laatikon kuosi muuttuu mallistojen teeman mukaisesti. Vaihtuvilla painatuksilla on saavutettu useita tavoitteita yrityksen perustajien Ville Leinon ja Juhani Putkosen mukaan.

”Mallistot pysyvät laatikoiden mukana linjassa. Kesäksi teimme hieman värikkäämmän kuvituksen kuin mitä oli talviboksissa. Tämän lisäksi meillä on puna-musta-valkea peruslaatikko, jolla aloitimme tämän yhteistyön. Myös eri kollaboraatioita pystytään tukemaan vaihtuvilla painatuksilla. Esimerkiksi Billebeino x Phantom, Billebeino x Original Long Drink ja nyt uusimpana Billebeino x New Balance, joihin kaikkiin olemme tehneet omat laatikot”, Putkonen sanoo.

Laatikko on Putkosen mukaan helppo kasata varastolla, se on erittäin vahva ja osuu varmasti ihmisten silmään posteissa ja noutopisteellä. Asiakkailta on saatu laatikoista hyvää palautetta.

”Somessa olemme saaneet hyvää palautetta laatikoista kuvien muodossa. Moni laittaa meille Instagramissa videoita ja kuvia, kun he ovat saaneet tuotteet kotiin ja useissa niissä näkyy myös tottakai Billebeino-laatikko.”

Billebeinon toimitusjohtaja Juhani Putkonen (vas.) ja Ville Leino ovat tyytyväisiä digipainettuihin pakkauslaatikkoihin. Kuva: Adara/Youtube.

Adara saa Leinolta kiitosta yhteistyöstä.

”Tämä on ollut erittäin toimiva ja helppo yhteistyö. Digipaino mahdollistaa meille juurikin nämä vaihtuvat kuosit ja samalla tilausmäärät ovat olleet todella toimivat. Laatikot toimitetaan meille aina sovitussa ajassa, joka on meille hyvin tärkeä asia.”

NHL:ssä kiekkoillut Ville Leino perusti oman yrityksen BilleBeino Clothing and Accessories Oy:n kiekkouransa päätyttyä vuonna 2014. Yritys on kasvanut erittäin nopeasti ja liikevaihto oli jo 2,25 miljoonaa euroa vuonna 2018. Yrityksen tuloskunto on ollut hyvä.

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021

Uusimmat uutiset

Antalis aloitti yhteistyön liimajätin kanssa

Maailman suurimmasta liimayhtiöstä H.B. Fullerista sekä paperi- ja pakkaustukkuri Antaliksesta tuli strategisia kumppaneita.
Antalis

InterSystem laajenee Suomeen

InterSystem perustettiin Ruotsissa vuonna 1989, joten se juhlii nyt 35. vuottaan. InterSystem laajensi myyntiä Norjaan vuonna 2014 ja vuonna 2021 se teki saman Tanskassa. Nyt on Suomen vuoro.
Finland_InterSystem-palletizerx

Tätä on luvassa Sign Print&Pack -messuilla Odensessa syyskuun puolivälissä

Enää on reilu viikko aikaa Sign Print&Pack -messuihin Tanskassa. AGIn Lars Jensen ja Daniel Wahlgren, mitä voimme odottaa tämän vuoden messuilta Odensessa?
FotoJet-99x

Innovaatiot ja kestävyys teemana Fachpackissa syyskuun lopulla

Pakkausteollisuuden johtajat, innovaattorit ja asiantuntijat kokoontuvat jälleen Fachpack-messuille Saksan Nürnbergiin 24.–26. syyskuuta 2024. Nürnberg Messe lupaa tarjota laajan valikoiman innovaatioita, kestävän kehityksen ratkaisuja ja verkostoitumismahdollisuuksia, mikä houkuttelee kävijöitä kaikkialta maailmasta, Ruotsia ja Suomea myöden.  
Messegeschehen / Fair activities in general