Viikon case: Billebeino toimii laatikoissa

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-11-19
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Nopeasti kasvanut vaatebrändi Billebeino ei lähetä asiakkaille mitä tahansa laatikoita. Niissä on tyyliä ja hauskuutta, joka miellyttää asiakkaita. Adaran toteuttama digipainatus mahdollistaa muuttuvat kuosit mallistojen teeman mukaan.

Laatikkoa kiertävä BILLEBEINO-teksti pysyy niissä aina samana ja muuten laatikon kuosi muuttuu mallistojen teeman mukaisesti. Vaihtuvilla painatuksilla on saavutettu useita tavoitteita yrityksen perustajien Ville Leinon ja Juhani Putkosen mukaan.

”Mallistot pysyvät laatikoiden mukana linjassa. Kesäksi teimme hieman värikkäämmän kuvituksen kuin mitä oli talviboksissa. Tämän lisäksi meillä on puna-musta-valkea peruslaatikko, jolla aloitimme tämän yhteistyön. Myös eri kollaboraatioita pystytään tukemaan vaihtuvilla painatuksilla. Esimerkiksi Billebeino x Phantom, Billebeino x Original Long Drink ja nyt uusimpana Billebeino x New Balance, joihin kaikkiin olemme tehneet omat laatikot”, Putkonen sanoo.

Laatikko on Putkosen mukaan helppo kasata varastolla, se on erittäin vahva ja osuu varmasti ihmisten silmään posteissa ja noutopisteellä. Asiakkailta on saatu laatikoista hyvää palautetta.

”Somessa olemme saaneet hyvää palautetta laatikoista kuvien muodossa. Moni laittaa meille Instagramissa videoita ja kuvia, kun he ovat saaneet tuotteet kotiin ja useissa niissä näkyy myös tottakai Billebeino-laatikko.”

Billebeinon toimitusjohtaja Juhani Putkonen (vas.) ja Ville Leino ovat tyytyväisiä digipainettuihin pakkauslaatikkoihin. Kuva: Adara/Youtube.

Adara saa Leinolta kiitosta yhteistyöstä.

”Tämä on ollut erittäin toimiva ja helppo yhteistyö. Digipaino mahdollistaa meille juurikin nämä vaihtuvat kuosit ja samalla tilausmäärät ovat olleet todella toimivat. Laatikot toimitetaan meille aina sovitussa ajassa, joka on meille hyvin tärkeä asia.”

NHL:ssä kiekkoillut Ville Leino perusti oman yrityksen BilleBeino Clothing and Accessories Oy:n kiekkouransa päätyttyä vuonna 2014. Yritys on kasvanut erittäin nopeasti ja liikevaihto oli jo 2,25 miljoonaa euroa vuonna 2018. Yrityksen tuloskunto on ollut hyvä.

Uusimmat uutiset

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021