Lidl panostaa Sydänmerkkiin omissa tuotteissaan ja nostaa merkin näkyvästi esille niiden pakkauksissa. Ensimmäiset Sydänmerkit ilmestyvät Lidlin tuotepakkauksiin toukokuussa.
Aluksi Sydänmerkin voi bongata Pohjolan Meijeri -merkin maito- ja piimätölkeistä. Loppukesästä Sydänmerkki tulee osaan Kanamestari-merkin broilerituotteista. Tavoitteena on, että loput merkinnät päivittyvät muihin Sydänmerkin kriteerit täyttäviin tuotteisiin asteittain lähivuosina. Niitä löytyy muun muassa maito- ja lihatuotteista, leivistä, vilja-, ja lihavalmisteista sekä rasvoista ja valmisruoista.
”Suomalaisille ruuan terveellisyys on tärkeää ja meille Lidlissä terveellisyys on osa ruoan laatua. Sydänmerkki on hyvin tunnettu ja luotettava merkki, jonka avulla voimme helpottaa terveellisten valintojen tekemistä”, Lidl Suomen vastuullisuusasiantuntija Riikka Pöllänen perustelee.
”Sydänmerkin teettämän tutkimuksen mukaan 72 % kuluttajista pitää tärkeänä sitä, että Sydänmerkki on esillä ruokakaupoissa. Tässä Lidl näyttää erinomaista esimerkkiä asiakaslähtöisesti”, Sydänliiton viestintä- ja markkinointijohtaja Eeva Hietalahti sanoo.
Sydänmerkki on elintarvikepakkauksista ja ravintoloista löytyvä merkki, joka osoittaa, että kyseinen tuote tai ruoka-annos on terveyden kannalta parempi vaihtoehto. Se on kehitetty helpottamaan ja nopeuttamaan arkea.