S-ryhmä laajentaa edelleen Kotimaista-tuotesarjaansa. Sen pakkaukset ovat juuri uudistuneet. Sarja on saanut asiakastyytyväisyysmittauksissa erinomaista palautetta S-ryhmän mukaan.
Kotimaista-tuotesarja on palvellut S-ryhmän ruokakauppojen asiakkaita viisi vuotta. Tuotesarjassa on nyt noin 350 tuotetta.
Suomalaisten arvostus kotimaisuutta kohtaan on noussut, mutta kotimaisten tuotteiden löytäminen saatetaan kokea vaikeaksi. Asiakkaat ovat usein epävarmoja siitä, mikä todella on kotimaista. Halusimme tehdä suomalaisen ruoan ostamisen helpoksi tuomalla kauppoihin laadukkaat ja edulliset Kotimaista-tuotteet, kertoo ryhmän kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu.
Tuotteet tulevat suomalaisilta elintarviketuottajilta. Kriteerinä on Alarodun mukaan kolminkertainen kotimaisuus: tuotteet valmistetaan Suomessa, raaka-aineet ovat kotimaisia ja tuotteet myydään suomalaisten omistamassa kaupassa. Ne täyttävät Sirkkalehti- ja Hyvää Suomesta -merkkien kriteerit. Lisäksi laadun tulee olla korkea.
Kotimaista-tuotteiden pakkaukset ovat juuri uudistuneet, ja myös uusia tuotteita on tulossa. Alkuvuodesta saadaan leikkeleitä, vitamiinivesiä ja valmis ohrapuuro. Keväällä tulevat pakastetut kasvispihvit ja laktoositon mansikkajäätelö sekä korppujauho, gluteeniton kaurajauho ja luomumysli. Kesällä sarja laajenee makkaroilla, lihatuotteilla ja kasvislisukkeilla, Alarotu kertoo.
S-ryhmä tarjoaa myös mahdollisuuden seurata ostojen kotimaisuustasoa. S-mobiilin Omat ostot -palvelussa voi seurata ostojensa kotimaisuustasoa. Laskuri huomioi kaikki Suomessa valmistetut ja erikseen myös raaka-aineiltaan kotimaiset Sirkkalehti- ja Hyvää Suomesta -sertifioidut tuotteet.