S-ryhmä etsii uusia menestystuotteita kilpailun avulla. Haku pienille ja keskisuurille elintarvikealan yrityksille suunnattuun Suomalainen Menestysresepti-kilpailuun on käynnissä ja jatkuu 30. marraskuuta asti.
Ensimmäistä kertaa järjestettävän kilpailun voittajat nousevat S-ryhmän ruokakauppojen hyllyille elokuussa 2019. Kilpailun järjestävät S-ryhmän ruokakaupat ja Foodwest.
Menestysresepti-kilpailussa valokeilaan nousevat pienten ja keskisuurten valmistajien innovatiiviset uudet tuotteet. Tavoitteena on nostaa kauppojen hyllyyn uusia, kekseliäitä tuotteita ja tehdä niistä Suomen kuuluisimpia elintarvikkeita. Kisan pontimena toimii kesällä 2017 julkaistu S-ryhmän Ruokamanifesti, jonka tavoitteena on luoda tulevaisuudenuskoa suomalaiselle tuotannolle ja kannustaa rohkeampiin kokeiluihin.
”Pienemmille yrityksille Menestysresepti voi olla juuri sitä, mitä myös sijoittajat kaipaavat tai jopa ponnahduslauta kansainvälisille markkinoille”, kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmän vähittäiskaupasta alleviivaa.
Kilpailuun voivat osallistua yritykset, joilla on suomalainen Y-tunnus ja joiden liikevaihto on alle 15 miljoonaa euroa. Haussa on nimenomaan uusia, kekseliäitä tuotekonsepteja. S-ryhmän kumppanina kilpailussa toimii elintarvikealan asiantuntijapalveluyritys Foodwest.
Finaalivaiheeseen pääsevät yritykset saavat sparrausapua tuotekehitykseen, tuotteen pakkausdesigniin, reseptiikkaan, tuotteen tarinaan ja markkinointiin kevään sekä kesän 2019 aikana.