Ruotsin markkinajohtaja Pågen haastaa Suomen leipäjätit. Markkinaan isketään taikinajuureen leivotuilla vaaleilla leivillä ja Juurikin näin -kampanjalla. Nyt käynnistynyt kampanja on Pågen-leipien suurin markkinointipanostus Suomessa koskaan.
Leipämarkkinan suurimmista markkinaosuuksista kilpailevat Suomessa isot leipomojätit kuten Fazer ja Vaasan.
Ruotsissa vaalean leivän taikinajuurella on pitkä historia, kun taas Suomessa on totuttu taikinajuureen lähinnä tummassa leivässä. Tähän vaalean taikinajuurileivän trendiin Pågen nyt haluaa vastata. Tavoitteena on, että Gifflareistaan tunnettu Pågen on jatkossa suomalaisten huulilla taikinajuureen leivottujen leipiensä kanssa.
”Taikinajuurileipien kilpailukentässä tapahtuu ja juuri nyt on oikea hetki napata juurileipien omistajuus Pågenin nimiin”, kertoo Pågen Suomen markkinointipäällikkö Riikka Haarasilta-Suutarinen.
Yhteistyössä Make It Simplen kanssa suunniteltu ja toteutettu ”Juurikin näin” -kampanja on Pågenin suurin koskaan Suomen markkinoilla leipätuotteille tekemä panostus. Mittava 360 kampanja käynnistyy elo–syyskuun vaihteessa.