Pågen haastaa leipämarkkinan isolla kampanjalla

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-08-30
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Ruotsin markkinajohtaja Pågen haastaa Suomen leipäjätit. Markkinaan isketään taikinajuureen leivotuilla vaaleilla leivillä ja Juurikin näin -kampanjalla. Nyt käynnistynyt kampanja on Pågen-leipien suurin markkinointipanostus Suomessa koskaan.

Leipämarkkinan suurimmista markkinaosuuksista kilpailevat Suomessa isot leipomojätit kuten Fazer ja Vaasan.

Ruotsissa vaalean leivän taikinajuurella on pitkä historia, kun taas Suomessa on totuttu taikinajuureen lähinnä tummassa leivässä. Tähän vaalean taikinajuurileivän trendiin Pågen nyt haluaa vastata. Tavoitteena on, että Gifflareistaan tunnettu Pågen on jatkossa suomalaisten huulilla taikinajuureen leivottujen leipiensä kanssa.

”Taikinajuurileipien kilpailukentässä tapahtuu ja juuri nyt on oikea hetki napata juurileipien omistajuus Pågenin nimiin”, kertoo Pågen Suomen markkinointipäällikkö Riikka Haarasilta-Suutarinen.

Yhteistyössä Make It Simplen kanssa suunniteltu ja toteutettu ”Juurikin näin” -kampanja on Pågenin suurin koskaan Suomen markkinoilla leipätuotteille tekemä panostus. Mittava 360 kampanja käynnistyy elo–syyskuun vaihteessa.

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit

Raflatacilta PP-etikettikalvoa kierrätysmuovista

UPM Raflatac tuo markkinoille ensimmäisenä PP-etikettimateriaalin, joka on tehty kierrätysmuovista. Materiaalissa käytetään kemian teollisuuden SABIC-yrityksen kierrätysratkaisua PP-tuotteille.
Jar of peanut butter and peanuts

Uusimmat uutiset

Juomapakkausten pantti nousee Ruotsissa

Vuoden 2025 jälkipuoliskolla PET- ja alumiinijuomapakkausten panttimaksu nousee, ilmoittaa Returpack. Korotus on merkittävä: alumiinitölkkien ja pienten PET-pullojen pantti nousee yhdestä kruunusta kahteen, ja suurten PET-pullojen pantti kahdesta kolmeen. Korotuksen tavoitteena on kannustaa entistä useampia kierrättämään.
Vid frågor om bilden, mejla: erika.weiland@apeloga.se

Metsä Board suunnittelee Takon kartonkitehtaan sulkemista

Pitkään jatkuneen heikon kannattavuuden vuoksi Metsä Board suunnittelee Takon kartonkitehtaan sulkemista ja Kyrön kartonkitehtaan toiminnan tehostamista.
Tako-mill

Bisfenoli A ei saa enää olla kosketuksissa elintarvikkeisiin

Bisfenoli A ja muut haitallisiksi luokitellut bisfenolit kielletään nyt materiaaleissa, jotka ovat kosketuksissa elintarvikkeiden kanssa. EU-komission päätös perustuu Euroopan elintarviketurvallisuusviranomaisen (EFSA) tiukennettuun arvioon siitä, kuinka paljon bisfenoli A:lle voidaan turvallisesti altistua ilman terveysriskiä.
Konservburkar

Ensimmäinen kierrätysmuovista valmistettu jogurttipurkki hyväksyttiin elintarvikekäyttöön

INEOS Styrolution lanseerasi uudet jogurttipurkit, jotka on valmistettu mekaanisesti kierrätetystä polystyreenistä. Ne syntyivät useiden kumppaneiden yhteistyönä, jotka jakoivat saman arvoketjun. Purkit ovat merkittävä virstanpylväs.
Yoghurt-cupsx