Pågen haastaa leipämarkkinan isolla kampanjalla

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-08-30
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Ruotsin markkinajohtaja Pågen haastaa Suomen leipäjätit. Markkinaan isketään taikinajuureen leivotuilla vaaleilla leivillä ja Juurikin näin -kampanjalla. Nyt käynnistynyt kampanja on Pågen-leipien suurin markkinointipanostus Suomessa koskaan.

Leipämarkkinan suurimmista markkinaosuuksista kilpailevat Suomessa isot leipomojätit kuten Fazer ja Vaasan.

Ruotsissa vaalean leivän taikinajuurella on pitkä historia, kun taas Suomessa on totuttu taikinajuureen lähinnä tummassa leivässä. Tähän vaalean taikinajuurileivän trendiin Pågen nyt haluaa vastata. Tavoitteena on, että Gifflareistaan tunnettu Pågen on jatkossa suomalaisten huulilla taikinajuureen leivottujen leipiensä kanssa.

”Taikinajuurileipien kilpailukentässä tapahtuu ja juuri nyt on oikea hetki napata juurileipien omistajuus Pågenin nimiin”, kertoo Pågen Suomen markkinointipäällikkö Riikka Haarasilta-Suutarinen.

Yhteistyössä Make It Simplen kanssa suunniteltu ja toteutettu ”Juurikin näin” -kampanja on Pågenin suurin koskaan Suomen markkinoilla leipätuotteille tekemä panostus. Mittava 360 kampanja käynnistyy elo–syyskuun vaihteessa.

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service

Tampereella kehitetään biomateriaaleja

VTT, Tampereen ammattikorkeakoulu ja rakennus- sekä pakkausalaan liittyvät yritykset kehittävät kestävämpiä ja ympäristöystävällisempiä materiaaleja uusiin sovelluksiin. BeLight-hankkeen tavoitteena on myös verkostoituminen, kansainvälistyminen sekä muovin kiertotalouden mukaiset uudet liiketoimintamahdollisuudet.
belight-hanke-tampere-banneri

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit

Uusimmat uutiset

Antalis aloitti yhteistyön liimajätin kanssa

Maailman suurimmasta liimayhtiöstä H.B. Fullerista sekä paperi- ja pakkaustukkuri Antaliksesta tuli strategisia kumppaneita.
Antalis

InterSystem laajenee Suomeen

InterSystem perustettiin Ruotsissa vuonna 1989, joten se juhlii nyt 35. vuottaan. InterSystem laajensi myyntiä Norjaan vuonna 2014 ja vuonna 2021 se teki saman Tanskassa. Nyt on Suomen vuoro.
Finland_InterSystem-palletizerx

Tätä on luvassa Sign Print&Pack -messuilla Odensessa syyskuun puolivälissä

Enää on reilu viikko aikaa Sign Print&Pack -messuihin Tanskassa. AGIn Lars Jensen ja Daniel Wahlgren, mitä voimme odottaa tämän vuoden messuilta Odensessa?
FotoJet-99x

Innovaatiot ja kestävyys teemana Fachpackissa syyskuun lopulla

Pakkausteollisuuden johtajat, innovaattorit ja asiantuntijat kokoontuvat jälleen Fachpack-messuille Saksan Nürnbergiin 24.–26. syyskuuta 2024. Nürnberg Messe lupaa tarjota laajan valikoiman innovaatioita, kestävän kehityksen ratkaisuja ja verkostoitumismahdollisuuksia, mikä houkuttelee kävijöitä kaikkialta maailmasta, Ruotsia ja Suomea myöden.  
Messegeschehen / Fair activities in general