Hartwall uudisti ikonisen Jaffan

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-04-01
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Hartwall on uudistanut Jaffa-virvoitusjuomapullojen ulkoasun. Suunnittelutoimisto BrandMen design on pelkistetty ja moderni. Sillä tähdätään juomavalikoiman ilmeen yhtenäistämiseen ja hyllynäkyvyyden vahvistamiseen.

Jaffaa on juotu jo vuodesta 1949 lähtien ja sen on Suomen suosituin sarjassaan. Lontoolainen BrandMe sai tehtäväkseen uudistaa brändin siten, että jatkuvuus Jaffan historiaan säilyy, mutta ilme on tuore ja houkutteleva.

”Jaffa on brändi, jolla on uniikki luovan suunnittelun historia yhteistyössä Eric Bruunin kanssa. Hänen kuuluisa visuaalinen perintönsä oli työmme lähtökohtana. Samalla meidän piti varmistaa, että brändillä on tuore ilme ja yhtenäinen ulkoasu kaikissa tuotteissa, Tämä oli tärkeää voidaksemme vedota nuoriin kuluttajiin tuoteryhmässä, jossa on entistä enemmän kilpailua”, sanoo Adam Wilford, BrandMen luova johtaja.

Jaffan eri versioilla on nyt yhtenäisempi ilme.

Uusimmat uutiset

Kouvolan lakritsi kilpailee uudella pakkauksellaan Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Kouvolan Lakritsi ottaa osaa uudella, kierrätettävällä Laku-mukillaan Packnorth Award -kilpailuun. Muki on valmistettu neitseellisestä kuidusta ja korvaa muoviset karkkipussit.
Lakritsx
Kouvolan lakritsi kilpailee uudella pakkauksellaan Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Virhe, jota ei salattu

Orkla Foods päätti olla peittelemättä virhettä Ruotsissa ja paljasti sen suomalaisen KAJs-yhtyeen innoittamana.
orkla
Virhe, jota ei salattu

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01
Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel
Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit
Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022
Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021
Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021
360 Services auttaa optimoimaan pakkausta