Fazerin Kaslink-kauppa toteutuu

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-08-19
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Fazer-konserni on saattanut päätökseen suomalaisen ruokayhtiö Kaslinkin yritysoston kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnällä. Kaslink on asemoitunut hyvin Suomen markkinoille ja tehnyt hiljattain onnistuneen lanseerauksen Ruotsissa. Kaslinkin tuotteita myydään yli 15 maassa Euroopassa.

Tiedotteen mukaan Fazer nopeuttaa tällä yritysostolla uudistumistaan moderniksi vastuulliseksi ruokayhtiöksi, jolla on yhteinen suunta. Fazer keskittyy nyt kuluttajatuotteisiin päätettyään myydä catering-toiminnan.

Vuonna 2001 perustettu Kaslink on innovatiivinen ja joustava yhtiö, joka tarjoaa laadukkaita elintarvikkeita. Kaslink on erikoistunut kehittämään ja valmistamaan korkealuokkaisia pohjoismaisia ruokatuotteita, kuten ruuanvalmistustuotteita, juomia ja välipaloja. Kaslinkista tulee osa Fazer Lifestyle Foods liiketoiminta-aluetta, joka keskittyy maidottomiin tuotteisiin, kasvipohjaisiin aterioihin ja mukaan otettaviin välipaloihin.

”Kaslink sopii täydellisesti osaksi strategiamme toteutusta. Kaslink on innovatiivinen toimija, jolla on vahva kaupallinen näkemys, moderni tuotantolaitos ja teknologiseen tietotaitoon perustuvaa tuotannollista osaamista. Nämä yhdessä luovat erittäin kilpailukykyisen perustan merkityksellisellä tavalla brändättyjen ruokaelämysten myyntiin, markkinointiin ja valmistukseen Pohjois-Euroopassa ja sen ulkopuolella”, Fazer-konsernin konsernijohtaja Christoph Vitzthum kertoo.

Fazer osti 100 prosenttia Kaslinkin osakkeista yhtiön perustajalta Raino Kukkoselta ja hänen pojiltaan, Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkoselta. Kaikki Kaslinkin nykyiset työntekijät, Kukkosen veljekset mukaan lukien, jatkavat Fazer-konsernin työntekijöinä. Kaslinkin liikevaihto oli 65 miljoonaa euroa vuonna 2018 ja henkilökunnan määrä 170.

Uusimmat uutiset

Eurooppalaisen muovinkierrätyksen tila on kriittinen

Kun materiaalien ympäristövaikutuksista keskustellaan, muovin kierrätystä pidetään usein ratkaisuna. Voimme varmasti kaikki olla samaa mieltä siitä, että muovia kierrätetään liian vähän. Sen tehostamiseksi tarvitaan vahvoja toimia ja investointeja. Mutta kierrätys ei ole ainoa asia, joka ratkaisee tulevaisuuden. Nyt näyttää siltä, että kierrätyskapasiteetti vähenee Euroopassa. Yritykset kamppailevat lisätäkseen kierrätysmateriaalien kysyntää ja pitääkseen taloutensa kannattavana.
Atervinningx
Eurooppalaisen muovinkierrätyksen tila on kriittinen

Orapac kilpailee hiomakonepakkauksella Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Suomalainen Oy Orapac Ab osallistui Packnorth Award -kilpailuun myös viime vuonna. Nyt yritys ottaa osaa teollisuuspakkaukset-kategoriaan.
orapac_slipmaskin
Orapac kilpailee hiomakonepakkauksella Packnorth Award 2025 -palkinnosta

EUROPEN julkaisi interaktiivisen PPWR-oppaan

Brysselissä toimiva EUROPEN-järjestö on tehnyt interaktiivisen oppaan, joka auttaa yrityksiä täyttämään PPWR:n (Pakkaus- ja pakkausjäteasetus) vaatimukset ja luomaan yleissilmäyksen sääntöviidakkoon. Millainen vaikutus sillä on pakkauksen arvoketjuun?
anne-nygard-KAx_Ok89I7Q-unsplashx
EUROPEN julkaisi interaktiivisen PPWR-oppaan

Autonhoitotarvikkeita täynnä oleva joulukalenteri kilpailee Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Joulukalenterit voivat näyttää monenlaisilta. Packnorth Award -kilpailuun on saapunut useita erilaisia versioita, joista uusin on DS Smith Packaging Swedeniltä. Yritys on valmistanut kalenterin RW Trading AB:lle, joka toimialaa ovat autonhoitotuotteet.
ds-smith
Autonhoitotarvikkeita täynnä oleva joulukalenteri kilpailee Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus
Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service
Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit
Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Raflatacilta PP-etikettikalvoa kierrätysmuovista

UPM Raflatac tuo markkinoille ensimmäisenä PP-etikettimateriaalin, joka on tehty kierrätysmuovista. Materiaalissa käytetään kemian teollisuuden SABIC-yrityksen kierrätysratkaisua PP-tuotteille.
Jar of peanut butter and peanuts
Raflatacilta PP-etikettikalvoa kierrätysmuovista