Fazer-konserni on saattanut päätökseen suomalaisen ruokayhtiö Kaslinkin yritysoston kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnällä. Kaslink on asemoitunut hyvin Suomen markkinoille ja tehnyt hiljattain onnistuneen lanseerauksen Ruotsissa. Kaslinkin tuotteita myydään yli 15 maassa Euroopassa.
Tiedotteen mukaan Fazer nopeuttaa tällä yritysostolla uudistumistaan moderniksi vastuulliseksi ruokayhtiöksi, jolla on yhteinen suunta. Fazer keskittyy nyt kuluttajatuotteisiin päätettyään myydä catering-toiminnan.
Vuonna 2001 perustettu Kaslink on innovatiivinen ja joustava yhtiö, joka tarjoaa laadukkaita elintarvikkeita. Kaslink on erikoistunut kehittämään ja valmistamaan korkealuokkaisia pohjoismaisia ruokatuotteita, kuten ruuanvalmistustuotteita, juomia ja välipaloja. Kaslinkista tulee osa Fazer Lifestyle Foods liiketoiminta-aluetta, joka keskittyy maidottomiin tuotteisiin, kasvipohjaisiin aterioihin ja mukaan otettaviin välipaloihin.
”Kaslink sopii täydellisesti osaksi strategiamme toteutusta. Kaslink on innovatiivinen toimija, jolla on vahva kaupallinen näkemys, moderni tuotantolaitos ja teknologiseen tietotaitoon perustuvaa tuotannollista osaamista. Nämä yhdessä luovat erittäin kilpailukykyisen perustan merkityksellisellä tavalla brändättyjen ruokaelämysten myyntiin, markkinointiin ja valmistukseen Pohjois-Euroopassa ja sen ulkopuolella”, Fazer-konsernin konsernijohtaja Christoph Vitzthum kertoo.
Fazer osti 100 prosenttia Kaslinkin osakkeista yhtiön perustajalta Raino Kukkoselta ja hänen pojiltaan, Tuomas, Juha-Petteri ja Matti Kukkoselta. Kaikki Kaslinkin nykyiset työntekijät, Kukkosen veljekset mukaan lukien, jatkavat Fazer-konsernin työntekijöinä. Kaslinkin liikevaihto oli 65 miljoonaa euroa vuonna 2018 ja henkilökunnan määrä 170.