Agfa esittelee Drupa-messuilla Touchpoint Packaging -alueella tekniikoita, joilla voidaan suojata pakkauksia väärentämiseltä.
Euroopan komission mukaan tuoteväärennykset koskevat 7-10 % maailmankaupasta ja aiheuttavat vuosittain noin 500 miljardin euron menetykset brändeille. Monet yritykset miettivät uudestaan tuotantostrategioitaan ja parantavat brändin suojausta.
Agfallla on turvapainamisen markkinoille kehitetty suunnitteluohjelmisto Fortuna. Sen pohjalta on kehitetty Arziro Design, joka on lisäohjelma Adobe Illustratoriin turvaelementtien suunnittelua varten. Drupassa Agfa esittelee Arziro Authenticate -ohjelman, joka on pilvipalveluna toimiva autentikointi-ja seurantaohjelmisto.
Agfa esittelee myös hopeapohjaisia johtavia painomusteita ja, joita voidaan käyttää painetun elektroniikan sovelluksissa. Agfa kehittää myös funktionaaliseen painamiseen soveltuvia musteita, jotka mm. muuttavat väriä laserin avulla.