Xeikon tarjoaa ilmaisen web-seminaarin PPWR:n vaikutuksista etiketti- ja pakkausalalle

Teksti:Sari Jarvinen
JULKAISTU: 2024-10-30
PÄIVITETTY: 2024-10-30
Xeikonin webinaarin esittelijöinä toimivat Per Larsson, Paul Salmon, Lode Deprez ja Jeroen Van Bauwel.

Xeikon järjestää ilmaisen englanninkielisen webinaarin ”Driving Sustainability Forward” 7. marraskuuta. Siinä käsitellään uuden EU-säädöksen aiheuttamia muutoksia etiketti- ja pakkausteollisuudessa.

EU:n uuden pakkaus- ja jätedirektiivin (PPWR) myötä kiertotalouden ja pakkausten ympäristövaikutusten minimoinnin merkitys on tärkeämpää kuin koskaan. Etiketti- ja pakkausalan painoratkaisujen toimittaja Xeikon on ajan tasalla uusista säädöksistä. Yhteistyössä AGI Media AB:n sekä kustantamon Packnews- ja Sign&Print -lehtien kanssa Xeikon järjestää online-seminaarin. He kutsuvat sinut mukaan seuraamaan, kuinka yritys työskentelee aktiivisesti vähentääkseen asiakkaittensa hiilijalanjälkeä.

Xeikon tekee tiivistä yhteistyötä asiakkaidensa kanssa varmistaakseen, että yrityksen innovaatiot vastaavat heidän muuttuvia tarpeitaan.

Voit osallistua ilmaiseen seminaariin 7. marraskuuta klo 10 (Suomen aikaa) ja oppia lisää siitä, miten kestävä kehitys näkyy Xeikonin digitaalisissa painoteknologioissa ja tulevaisuuden pakkausmarkkinoilla.

Webinaarissa tapaat neljä Xeikonin asiantuntijaa:

Per Larsson on kokenut asiakaspäällikkö ja hän on erikoistunut Pohjoismaiden pakkausmarkkinoihin. Hän neuvoo asiakkaita pakkausten kestävyydessä, kiertotaloudessa ja hiilijalanjäljen vähentämisessä.

Paul Salmonilla on yli 30 vuoden kokemus sekä digitaalisesta että perinteisestä painamisesta. Paul tuo globaalin asiantuntemuksensa Xeikonille. Hän keskittyy tällä hetkellä Skandinavian markkinoihin, asiakassuhteiden hallintaan ja liiketoiminnan kehittämiseen. Webinaarissa Paul jakaa näkemyksiään siitä, miten pakkausalan innovaatiota ja kestävyyttä voidaan kehittää ja auttaa yrityksiä saavuttamaan ympäristötavoitteensa.

Lode Deprez on Xeikonin ympäristöjohtaja. Lode elää ja hengittää kestävyyttä ja haluaa yhdistää teollisen, teknisen ja kekseliään ajattelun. Hän on intohimoisesti ja henkilökohtaisesti sitoutunut pitämään planeettamme elinkelpoisena kaikille, jotka keskittyvät uusiutuvaan hiileen. Hänen mukaansa se ei ole pelkkä illuusio, vaan saavutettavissa, kunhan jokainen ottaa pieniä askeleita eteenpäin. Älä missaa Loden inspiroivaa puheenvuoroa.

Jeroen Van Bauwel – Painaminen on luonteeltaan hyvin konkreettista toimintaa, mutta mikään ei tapahdu ilman digitaalista työnkulkua. Jeroen on Xeikonin ajatusjohtaja, hän tekee teoriasta konkretiaa. Hänen suosikkiaiheensa on Xeikonin työnkulku ja tekoäly, ja hän näyttää kuinka työnteko muuttuu tuottavuudeksi, täydelliseksi tulostuslaaduksi ja reaaliaikaiseksi vaihtuvan datan sovellukseksi. Lempiaihe: Xeikonin työprosessi ja tekoäly.

Webinaari pidetään englanniksi!

Rekisteröidy tästä linkistä:

Xeikon Webinar November 7th

 

 

 

Uusimmat uutiset

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1

Jatka lukemista

Muovikorkkeja löytyi rannalta aiempaa enemmän – onko kyseessä protesti EU-päätöstä vastaan?

Monia ovat ärsyttäneet pulloissa kiinni pysyvät muovikorkit, jotka tulivat niihin EU:n päätöksen myötä. Tarkoitus oli vähentää luonnon roskaamista. Pidä Ruotsi Siistinä -järjestön (Håll Sverige Rent) valtakunnallisessa roskamittauksessa näyttää kuitenkin siltä, että tulos on ollut päinvastainen.
Tethered_caps_survey_Sidel_01

Vuoden Taidesiiderin etiketti syntyi kollaasitekniikalla

Kiviks Musteri esittelee nyt vuoden 2025 Taidesiiderin. Kuten edellisinäkin vuosina se on valmistettu yhteistyössä Itä-Skånen taiteilijaryhmän (ÖSKG) kanssa. Tällä kertaa etiketin suunnitteli taiteilija Sara Klein.
Carl-och-Sara-16-9

Easy to Use – Reumaliitto lanseeraa merkin helposti avattaville pakkauksille

Pakkausten avattavuus, mutta myös käsiteltävyys, on ollut keskustelunaiheena jo vuosikymmeniä – oikeastaan jo siitä lähtien, kun kuluttajapakkaukset tulivat käyttöön 1900-luvun puolivälissä. Termi vaikeasti avattava on ei ole edelleenkään harvinainen. Tänään, perjantaina, Ruotsin Reumaliitto (Reumatikerförbundet) lanseeraa tuotemerkin pakkauksille ja tuotteille, jotka on testattu ja sertifioitu Easy to use -standardin mukaan.
Easy-to-use-pressx

Metsä Boardin toimitusjohtaja jättää työnsä viikon päästä

Metsä Boardin pitkäaikainen toimitusjohtaja Mika Joukio on päättänyt jättää työnsä 7. huhtikuuta 2025 alkaen. Tämä perustuu maaliskuun viimeisenä päivänä tehtyyn sopimuksen yhtiön hallituksen kanssa. Metsä Board Corporationin hallitus on nimittänyt Metsä Groupin strategiajohtajan (EVP, Strategy), Esa Kaikkosen yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi 7. huhtikuuta 2025 alkaen.
johtoryhma_esa_kaikkonen