Viikon case: LV uudisti pakkausbrändinsä

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-10-28
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Berner uudisti LV-brändinsä pakkaukset minimalistiseen tyyliin. Packdesign ID oli designkumppanina laajassa brändiuudistuksessa.

Designuudistuksen taustalla on brändin parissa jo aikaisemmin tehty mittava brändityö, jonka yhteydessä uudeksi ydinviestiksi kiteytyi: “Vähemmän on juuri sopivasti”. Nyt tämä markkinointiviestinnässä jo käytössä ollut viesti haluttiin tuoda vahvasti myös brändidesigniin ja pakkauskommunikaatioon. Kumppaniksi designuudistukseen valittiin brändi- ja pakkaussuunnitteluun erikoistunut toimija, sillä LV:lle pakkaus on tärkeä brändinrakennuksen väline.

”Kun brändiä kehitetään eteenpäin ja ydinviestejä tarkennetaan, tulee sen näkyä vahvasti myös pakkausilmeessä. Kun pakkauksen halutaan tukevan brändinrakennusta, on tärkeää, että koko pakkauskommunikaatio on ammattitaidolla ja asiantuntemuksella rakennettu”, korostaa Brand Manager Sanni Väinölä Berner Oy:stä.

”Pakkaus tarjoaa tehokkaan kanavan brändin ja kuluttajan kohtaamiselle. Monissa tuoteryhmissä brändi kohdataan pakkauksen kautta ylivoimaisesti useammin kuin minkään muun median avulla ja tällöin myös brändiviesti välittyy tehokkaimmin”, sanoo toimitusjohtaja Maija Olkkonen-Seppo Packdesign ID:stä.

Pakkaukset ovat LV:lle merkittävä kanava, jonka kautta voidaan kertoa uudistuneesta, erottuvasta ja houkuttelevasta brändiviestistä entistä laajemmalle kohderyhmälle. Brändiviestinnän lisäksi pakkauksella on kuitenkin myös muita tärkeitä tehtäviä. Pakkausdesign ei ole “vain kaunista koristelua” vaan huolellisesti rakennettu kommunikaatiohierarkia, jonka tehtävänä on herättää huomiota myymälässä ja auttaa kuluttajaa ostopäätöksen teossa.

Kotimaisen LV-brändin tarina on saanut alkunsa jo yli 50 vuotta sitten. Alun perin palasaippuasta alkanut tuotesarja käsittää tänä päivänä jo yli 40 hajusteetonta ja väriaineetonta tuotetta.

Uusimmat uutiset

Paul Jenkins ja joulukalenterit uutta Packnorth Award 2025 -kilpailussa

Nyt avautuivat kilpailun portit ja Pohjoismaiden suurimpaan pakkauskilpailuun, Packnorth Awardiin voi lähettää kilpailutöitä. Kerromme tässä lisää uusista kilpailuluokista ja juttelemme brittiläisen ThePackHubsin toimitusjohtajan Paul Jenkinsin kanssa, joka tuo kansainvälisyyttä tuomaristoon. Mitä trendejä hän näkee? Ja miten uusi PPWR-asetus vaikuttaa alaan?
top-9

Pack-IT: Näin pakkaukset houkuttelevat asiakkaita

Samaan aikaan, kun kauppojen hyllyt kilpailevat asiakkaiden huomiosta, kulisseissa käydään kiivasta innovaatiokamppailua. Canon kutsui 11. maaliskuuta pakkausteollisuuden koolle seminaariin, jossa keskityttiin pakkausten, myymälänäyttöjen ja kestävien ratkaisujen tulevaisuuteen
Canonx

Stora Enson megatehdas Oulussa käynnistyi – uusi linja on Euroopan nykyaikaisin

Puun kulutus kasvaa Stora Enson Oulun tehtaalla noin miljoona kuutiometriä vuodessa, kun uusi kuluttajapakkauskartonkilinja pääsee täyteen vauhtiin. Osa raaka-aineesta tulee Brasiliasta asti. Toimitukset asiakkaille alkavat viimeistään kesäkuun loppuun mennessä.   
Oulu stora enso

Onko tämä Legon viherpesua?

Lego on parhaillaan korvaamassa pahvipakkaustensa sisällä olevat pienet palikoita sisältävät muovipussit paperisiin. Vaihto tehdään ympäristösyistä – mutta miten asia oikeastaan on? Hollannissa eräs ympäristöaktivisti testasi paperipusseja ja teki hämmästyttävän löydön.
Lego1x

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021