Viikon case: LV uudisti pakkausbrändinsä

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-10-28
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Berner uudisti LV-brändinsä pakkaukset minimalistiseen tyyliin. Packdesign ID oli designkumppanina laajassa brändiuudistuksessa.

Designuudistuksen taustalla on brändin parissa jo aikaisemmin tehty mittava brändityö, jonka yhteydessä uudeksi ydinviestiksi kiteytyi: “Vähemmän on juuri sopivasti”. Nyt tämä markkinointiviestinnässä jo käytössä ollut viesti haluttiin tuoda vahvasti myös brändidesigniin ja pakkauskommunikaatioon. Kumppaniksi designuudistukseen valittiin brändi- ja pakkaussuunnitteluun erikoistunut toimija, sillä LV:lle pakkaus on tärkeä brändinrakennuksen väline.

”Kun brändiä kehitetään eteenpäin ja ydinviestejä tarkennetaan, tulee sen näkyä vahvasti myös pakkausilmeessä. Kun pakkauksen halutaan tukevan brändinrakennusta, on tärkeää, että koko pakkauskommunikaatio on ammattitaidolla ja asiantuntemuksella rakennettu”, korostaa Brand Manager Sanni Väinölä Berner Oy:stä.

”Pakkaus tarjoaa tehokkaan kanavan brändin ja kuluttajan kohtaamiselle. Monissa tuoteryhmissä brändi kohdataan pakkauksen kautta ylivoimaisesti useammin kuin minkään muun median avulla ja tällöin myös brändiviesti välittyy tehokkaimmin”, sanoo toimitusjohtaja Maija Olkkonen-Seppo Packdesign ID:stä.

Pakkaukset ovat LV:lle merkittävä kanava, jonka kautta voidaan kertoa uudistuneesta, erottuvasta ja houkuttelevasta brändiviestistä entistä laajemmalle kohderyhmälle. Brändiviestinnän lisäksi pakkauksella on kuitenkin myös muita tärkeitä tehtäviä. Pakkausdesign ei ole “vain kaunista koristelua” vaan huolellisesti rakennettu kommunikaatiohierarkia, jonka tehtävänä on herättää huomiota myymälässä ja auttaa kuluttajaa ostopäätöksen teossa.

Kotimaisen LV-brändin tarina on saanut alkunsa jo yli 50 vuotta sitten. Alun perin palasaippuasta alkanut tuotesarja käsittää tänä päivänä jo yli 40 hajusteetonta ja väriaineetonta tuotetta.

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021

Uusimmat uutiset

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak

Muuttaako uusi nestekartonkipakkaus markkinat?

Pakkausalan lehdistöä kokoontui 15. toukokuuta Amsterdamiin ottamaan osaa täysin uuden pakkausratkaisun lanseeraukseen. Tilaisuuden järjesti Zotefoams, joka väittää olevansa ”gamechanger”. Pitäisikö suurten nestekartonkipakkausten valmistajien tuntea olonsa uhatuksi?
rezorce