Verkkokauppapakkaus vaihtuu malliston mukaan

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2020-02-17
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Vaatebrändi Billebeinon näyttävät verkkokauppapakkaukset saavat hyvää asiakaspalautetta ja vastaavat kestävän kehityksen vaatimuksiin. Adara Pakkaus Oy:n digipainamat pakkaukset vaihtavat kuosia mallistojen teemojen mukaan. Digipaino mahdollistaa vaihtuvat kuosit ja samalla optimoi tilausmäärät.

Vahva ja korkeavaaleuksien kraftlaineri mahdollistaa tiedotteen mukaan upean värien toiston ja on kevyt, kierrätettävä ja ekologinen materiaalivalinta. Sen on valmistanut Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board.

”Kestävä kehitys on tärkeä osa tarinaamme ja toimintaamme. Valtaosa vaatteistamme valmistetaan kokonaan kierrätetyistä materiaaleista. Emme valmista pikamuotia, vaan kestäviä, vastuullisesti tuotettuja vaatteita. Siksi myös aaltopahvi pakkausmateriaalina oli meille luonnollinen valinta. On tärkeää, että tuotteet päätyvät vahingoittumattomina asiakkaillemme, ja että heidän on helppo kierrättää pakkaus, kun se on tehnyt tehtävänsä”, kertoo Billebeinon toimitusjohtaja Juhani Putkonen.

Verkkokaupan osuus Billebeinon kokonaismyynnistä on noin 65 %. Verkkokauppapakkauksen vaihtuvat painatukset ovat Putkosen mukaan saaneet asiakkailta hyvän vastaanoton, ja pakkauksen avaamista esitellään sosiaalisessa mediassa.

Billebeino on Juhani Putkosen ja Ville Leinon vuonna 2015 perustama yritys. Nimensä yritys on saanut Ville Leinon nimestä. Kun hän pelasi jääkiekkoa NHL:ssä, hänen nimensä vääntyi usein muotoon Bille Beino.

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service

Raflatacilta PP-etikettikalvoa kierrätysmuovista

UPM Raflatac tuo markkinoille ensimmäisenä PP-etikettimateriaalin, joka on tehty kierrätysmuovista. Materiaalissa käytetään kemian teollisuuden SABIC-yrityksen kierrätysratkaisua PP-tuotteille.
Jar of peanut butter and peanuts

Tampereella kehitetään biomateriaaleja

VTT, Tampereen ammattikorkeakoulu ja rakennus- sekä pakkausalaan liittyvät yritykset kehittävät kestävämpiä ja ympäristöystävällisempiä materiaaleja uusiin sovelluksiin. BeLight-hankkeen tavoitteena on myös verkostoituminen, kansainvälistyminen sekä muovin kiertotalouden mukaiset uudet liiketoimintamahdollisuudet.
belight-hanke-tampere-banneri

Uusimmat uutiset

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak

Muuttaako uusi nestekartonkipakkaus markkinat?

Pakkausalan lehdistöä kokoontui 15. toukokuuta Amsterdamiin ottamaan osaa täysin uuden pakkausratkaisun lanseeraukseen. Tilaisuuden järjesti Zotefoams, joka väittää olevansa ”gamechanger”. Pitäisikö suurten nestekartonkipakkausten valmistajien tuntea olonsa uhatuksi?
rezorce