Vastuullisuusviesti selkeästi esiin

Teksti:Johanna Nikunen
JULKAISTU: 2020-08-19
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Perinteikäs Atria-brändilogo on uudistunut ja uusi brändi-ilme on esillä yrityksen syksyn uutuuspakkauksissa. Pakkauksissa tuodaan esille tilajäljitettävyyttä, vastuullisuutta ja suomalaisuutta. 

Poikkeuksellisen vuoden 2020 ehtiessä syksyyn Atria kääntää uuden sivun historiassaan uudistamalla brändi-ilmettään. Perusta on edelleen tuttu: Perhetiloilta vuodesta 1903. Perinteikäs, mutta uudistunut Atria-brändilogo  ja uusi brändi-ilme näkyy myös syksyn uutuustuotteissa, joiden pakkauksissa tuodaan entistä selkeämmin esille tilajäljitettävyys, vastuullisuus ja suomalaisuus.

Syksyn  uutuuslanseerauksissa tarjotaan mm. Atria Viljaporsaan Gourmet Filee Rosepippuri -mausteöljyllä, jonka 300 gramman maustamispakkaus sisältää kaksi  ulkofileepihviä kirkkaassa rosepippurilla maustetussa yrttiöljyssä. Fileeleikkeiden lihan alkuperä on jäljitettävissä Atrian perhetilalle asti. Uusi maustamispakkaus sisältää 20 % vähemmän muovia kuin ennen käytössä ollut pakkausratkaisu ja lihat ja yrttiöljy yhdistetään pakkauksessa rullaamalla mausteet lihan joukkoon.

Muita uutuuksia ovat mm. Yhden Pannun kana, Atria Murea & Nopea -sarja sekä Atria Artesaani -mikroateriat.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

United Bankersin metsärahasto ostaa FiberLeanin

Suomalainen United Bankersin rahasto Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG) on ostanut kaikki FiberLean Technologies Ltd:n osakkeet. FiberLean valmistaa laitteita mikrofibrilloidun selluloosan (MFC) tuotantoon, mikä tarkoittaa paperimassalle uusia ominaisuuksia.
David-Walker

Graafikkoyhdistyksen barometri: markkinat näyttävät synkiltä

Grafiska Företagenin (Graafisen alan yrittäjät) toimitusjohtaja Eva Glückman oli yksi Ruotsin Kartonkiyhdistyksen hiljattain pidetyn vuosikokouksen puhujista. Hän kertoi, mitä mieltä jäsenyritykset olivat taloussuhdanteista ja katsovatko he tulevaisuuteen positiivisin vai negatiivisin odotuksin.
Evax

Lääkepullojen valmistuksessa käytetään ensimmäistä kertaa biopohjaista PET-muovia

Suomalainen UPM Biochemicals on solminut kahden muun yrityksen kanssa kumppanuuden, jonka tavoitteena on tuottaa maailman ensimmäiset osittain puupohjaisesta PET-muovista valmistetut lääkepullot. Näin kertoi Nordisk Bioplastförening verkkosivuillaan.
upm-biopet-topp-2x

Uusien muovinkierrätysyritysten vauhti hiipuu Euroopassa

Plastics Recyclers Europe  -organisaatio (Muovin kierrättäjät Eurooppa) esittelee lukuja, jotka osoittavat muovinkierrätyksen kasvun hidastumista Euroopassa. Vaikka voisi luulla, että ala kehittyy jatkuvasti, ongelmia on noussut esiin.
Foto: Peter Holgersson AB