Vastuullisuusviesti selkeästi esiin

Teksti:Johanna Nikunen
JULKAISTU: 2020-08-19
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Perinteikäs Atria-brändilogo on uudistunut ja uusi brändi-ilme on esillä yrityksen syksyn uutuuspakkauksissa. Pakkauksissa tuodaan esille tilajäljitettävyyttä, vastuullisuutta ja suomalaisuutta. 

Poikkeuksellisen vuoden 2020 ehtiessä syksyyn Atria kääntää uuden sivun historiassaan uudistamalla brändi-ilmettään. Perusta on edelleen tuttu: Perhetiloilta vuodesta 1903. Perinteikäs, mutta uudistunut Atria-brändilogo  ja uusi brändi-ilme näkyy myös syksyn uutuustuotteissa, joiden pakkauksissa tuodaan entistä selkeämmin esille tilajäljitettävyys, vastuullisuus ja suomalaisuus.

Syksyn  uutuuslanseerauksissa tarjotaan mm. Atria Viljaporsaan Gourmet Filee Rosepippuri -mausteöljyllä, jonka 300 gramman maustamispakkaus sisältää kaksi  ulkofileepihviä kirkkaassa rosepippurilla maustetussa yrttiöljyssä. Fileeleikkeiden lihan alkuperä on jäljitettävissä Atrian perhetilalle asti. Uusi maustamispakkaus sisältää 20 % vähemmän muovia kuin ennen käytössä ollut pakkausratkaisu ja lihat ja yrttiöljy yhdistetään pakkauksessa rullaamalla mausteet lihan joukkoon.

Muita uutuuksia ovat mm. Yhden Pannun kana, Atria Murea & Nopea -sarja sekä Atria Artesaani -mikroateriat.

Uusimmat uutiset

Israelin sota pakottaa Landa Digital Printingin vähentämään voimakkaasti henkilökuntaansa

Landa Digital Printing (LDP) on ajautunut kivuliaaseen tehostamisprosessiin, jossa se aikoo irtisanoa yli 100 työntekijää nykyisestä 500:sta, kirjoittaa israelilainen talouslehti Globes.
Landa_01x
Israelin sota pakottaa Landa Digital Printingin vähentämään voimakkaasti henkilökuntaansa

Eurooppalaisen muovinkierrätyksen tila on kriittinen

Kun materiaalien ympäristövaikutuksista keskustellaan, muovin kierrätystä pidetään usein ratkaisuna. Voimme varmasti kaikki olla samaa mieltä siitä, että muovia kierrätetään liian vähän. Sen tehostamiseksi tarvitaan vahvoja toimia ja investointeja. Mutta kierrätys ei ole ainoa asia, joka ratkaisee tulevaisuuden. Nyt näyttää siltä, että kierrätyskapasiteetti vähenee Euroopassa. Yritykset kamppailevat lisätäkseen kierrätysmateriaalien kysyntää ja pitääkseen taloutensa kannattavana.
Atervinningx
Eurooppalaisen muovinkierrätyksen tila on kriittinen

Orapac kilpailee hiomakonepakkauksella Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Suomalainen Oy Orapac Ab osallistui Packnorth Award -kilpailuun myös viime vuonna. Nyt yritys ottaa osaa teollisuuspakkaukset-kategoriaan.
orapac_slipmaskin
Orapac kilpailee hiomakonepakkauksella Packnorth Award 2025 -palkinnosta

EUROPEN julkaisi interaktiivisen PPWR-oppaan

Brysselissä toimiva EUROPEN-järjestö on tehnyt interaktiivisen oppaan, joka auttaa yrityksiä täyttämään PPWR:n (Pakkaus- ja pakkausjäteasetus) vaatimukset ja luomaan yleissilmäyksen sääntöviidakkoon. Millainen vaikutus sillä on pakkauksen arvoketjuun?
anne-nygard-KAx_Ok89I7Q-unsplashx
EUROPEN julkaisi interaktiivisen PPWR-oppaan

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904
Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi
Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO
R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko
DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat