Norjalainen Elopak on tuonut markkinoille nestekartonkipakkauksen, joka alun perin kehitettiin jo 1990-luvun alussa. Tuolloin asiakkaina olivat pääasiassa pesuaineteollisuuden toimijat, ja harjakattopakkauksia valmistettiin noin 500 miljoonaa kappaletta vuodessa.
Vuosien varrella muut pakkaustyypit ajoivat kartonkipakkauksen ohi, mutta nyt yhtiössä on arvioitu ajan olevan oikea pakkauksen uudelleenlanseeraukselle. Orkla on lähtenyt mukaan kehitystyöhön ja tehnyt kuluttajatestejä, joissa kartonkipakkaus sai hyvät arvosanat muun muassa käytettävyydestä.
Orkla on jo ottanut kartonkisen täyttöpakkauksen käyttöön kaikkialla Norjassa ja pakkaa siihen Klar-brändin saippuoita ja pesuaineita. Pesuainepakkauksen erottamiseksi elintarvikkeiden pakkaamiseen käytettävistä kartonkitetroista sen korkin päälle lisätty paperietiketti, jossa on maininta sisällöstä.