Uudelleenlanseeraus 30 vuoden takaa

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2021-04-19
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Norjalainen Elopak on tuonut markkinoille nestekartonkipakkauksen, joka alun perin kehitettiin jo 1990-luvun alussa. Tuolloin asiakkaina olivat pääasiassa pesuaineteollisuuden toimijat, ja harjakattopakkauksia valmistettiin noin 500 miljoonaa kappaletta vuodessa.

Vuosien varrella muut pakkaustyypit ajoivat kartonkipakkauksen ohi, mutta nyt yhtiössä on arvioitu ajan olevan oikea pakkauksen uudelleenlanseeraukselle. Orkla on lähtenyt mukaan kehitystyöhön ja tehnyt kuluttajatestejä, joissa kartonkipakkaus sai hyvät arvosanat muun muassa käytettävyydestä.

Orkla on jo ottanut kartonkisen täyttöpakkauksen käyttöön kaikkialla Norjassa ja pakkaa siihen Klar-brändin saippuoita ja pesuaineita. Pesuainepakkauksen erottamiseksi elintarvikkeiden pakkaamiseen käytettävistä kartonkitetroista sen korkin päälle lisätty paperietiketti, jossa on maininta sisällöstä.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Kaksoisetiketit pelastavat oluen

Jos sinulle jäi yksi tai useampi pullo Eriksbergin jouluolutta pyhien jälkeen, voit muuttaa ne yksinkertaisella kädenliikkeellä pääsiäisoluiksi. Carlsberg ja Eriksberg ovat miettineet tämän asian tarkoin.
julpaskolen_pressbild-1x

Jaakko Nikkilä valittiin Billerud Europen toimitusjohtajaksi

Billerud on nimittänyt Jaakko Nikkilän Billerud Europen toimitusjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi.
Jakkox

Tässä on vuoden 2025 Pantone-väri

Pantone Color Instituutti valitsi Mocha Moussen vuoden 2025 Pantone-väriksi
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

HolyGrail 2.0 lisää kiertotaloutta digitalisoimalla pakkaukset

AIM:n (European Brands Association) projektipäällikkö Jan ’t Hart esitteli mielenkiintoista HolyGrail 2.0 -projektia AIPIA World Congress 2024 -tapahtumassa Amsterdamissa. Siinä käytetään digitaalisia vesileimoja, jotta pakkausjäte voitaisiin lajitella tarkemmin ja samalla kierrätyksen laatu nousisi. Tavoitteena on parantaa kiertotaloutta.
Lenor-codes