Uudelleenlanseeraus 30 vuoden takaa

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2021-04-19
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Norjalainen Elopak on tuonut markkinoille nestekartonkipakkauksen, joka alun perin kehitettiin jo 1990-luvun alussa. Tuolloin asiakkaina olivat pääasiassa pesuaineteollisuuden toimijat, ja harjakattopakkauksia valmistettiin noin 500 miljoonaa kappaletta vuodessa.

Vuosien varrella muut pakkaustyypit ajoivat kartonkipakkauksen ohi, mutta nyt yhtiössä on arvioitu ajan olevan oikea pakkauksen uudelleenlanseeraukselle. Orkla on lähtenyt mukaan kehitystyöhön ja tehnyt kuluttajatestejä, joissa kartonkipakkaus sai hyvät arvosanat muun muassa käytettävyydestä.

Orkla on jo ottanut kartonkisen täyttöpakkauksen käyttöön kaikkialla Norjassa ja pakkaa siihen Klar-brändin saippuoita ja pesuaineita. Pesuainepakkauksen erottamiseksi elintarvikkeiden pakkaamiseen käytettävistä kartonkitetroista sen korkin päälle lisätty paperietiketti, jossa on maininta sisällöstä.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Drupa alkaa pian – tässä on kuusi trendiä, joita kannattaa pitää silmällä

Kahdeksan vuoden tauon jälkeen pääsemme jälleen Drupa-messuille ja näemme, mitä toimittajat uskovat meidän tarvitsevan. Tästä löydät kuusi trendiä, joita kannattaa seurata messuhalleissa.
drupa24_12x

Pakkausautomaatio säästää monella tavalla verkkokaupassa

Suomalainen logistiikkayhtiö Inex Partners Oy on tehnyt yhteistyötä SEE:n (aiemmin Sealed Air) kanssa kehittääkseen pakkausautomaatiota.
SEE-I-Pack

Metsä Boardin taivekartonkikone on nyt Euroopan suurin

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board vihki 11. huhtikuuta käyttöön uudistetun taivekartonkikoneen Ruotsin Husumissa.
Ribbon-has-been-cutx

Kp lanseerasi ensimmäisen sataprosenttisesti kierrätetyn muovisen elintarvikerasian

Klöckner Pentaplast (kp) ilmoittaa saavuttaneensa tärkeän virstanpylvään elintarvikepakkausteollisuudessa. Se esitteli ensimmäiset elintarvikerasiat, jotka on tehty pelkästään kierrätetystä PET:stä (rPET), joka on valmistettu pakkauksista.
KP-trayx