Unilever Suomessa johtajavaihdoksia

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-05-22
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Unilever on julkistanut Erja Hyrskyn, Unilever Suomen toimitusjohtajan, nimityksen uuteen rooliin. Hyrsky aloittaa strategiajohtajana Unileverin globaalien toimintojen parissa Lontoossa. Samalla Unilever nimittää Jonas Idströmin uudeksi toimitusjohtajaksi Suomen toimintoihin.

”On suuri ilo liittyä Lontoon tiimiimme ja odotan innolla pääseväni vahvistamaan entisestään strategiamme toteutusta globaaleilla markkinoilla sekä tuomaan paikallistason markkinaosaamista Unileverin johtotiimiin. Olen samalla erittäin iloinen saadessani julkistaa myyntijohtaja Jonas Idströmin seuraajakseni”, Hyrsky sanoo.

Jonas Idström aloitti Unilever-uransa vuonna 2003 ja tuo uuteen toimenkuvaansa paljon liiketoimintakokemusta. Hän on toiminut monipuolisesti eri myynnin ja myynnin johtotehtävissä Unileverin eri kategorioissa ja lukuisten asiakkaiden kanssa.

”Odotan innolla, että pääsen tuomaan kaiken kokemukseni mukaan tiimin toimintaan ja toteuttamaan kunnianhimoisia kasvutavoitteitamme Suomessa. Meiltä löytyy maailman ikonisimpia brändejä, kuten Magnum, Omo, Dove ja Ingman, sekä lahjakas tiimi ja vahva sitoutuminen kestävään kehitykseen. Uskon, että näiden avulla meillä on hienot mahdollisuudet menestyä”, Idström sanoo.

Muutokset astuvat voimaan 1. heinäkuuta 2019 alkaen.

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit

Raflatacilta PP-etikettikalvoa kierrätysmuovista

UPM Raflatac tuo markkinoille ensimmäisenä PP-etikettimateriaalin, joka on tehty kierrätysmuovista. Materiaalissa käytetään kemian teollisuuden SABIC-yrityksen kierrätysratkaisua PP-tuotteille.
Jar of peanut butter and peanuts

Uusimmat uutiset

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak