Stora Enson ja Huhtamäen perustaman Cup Collective -aloiteen tavoitteena on käytettyjen paperimukien arvon hyödyntäminen teollisen mittakaavan kierrättämisen kautta. Aloitteeseen ovat nyt liittyneet mukaan ensimmäisinä kumppaneina McDonald’s, SSP – The Food Travel Experts, C2 Centre ja Belgian kansallinen rautatieyhtiö (SNCB), jotka kaikki vahvistavat aloitteen kykyä lisätä paperimukien kierrätysmääriä Euroopassa.
Cup Collective -aloite on ensimmäinen laatuaan Euroopassa, ja sen tavoitteena on kierrättää puoli miljardia paperimukia Euroopassa kahden ensimmäisen vuoden aikana. Ensimmäiset paperimukien kierrätyspisteet ovat nyt esillä julkisissa tiloissa eri puolilla Brysseliä, muun muassa ravintoloissa ja julkisen liikenteen asemilla. Kerätyt kupit kierrätetään lähistöllä olevissa laitoksissa, kuten Stora Enson tehtaalla Langerbruggessa, Belgiassa.
Cup Collective on avoin kumppaneille, jotka edustavat toimijoita sekä arvoketjussa että sen ulkopuolella, mukaan lukien ruokapalvelujen tarjoajat, vähittäiskauppiaat, kuljetuspalvelut, jätteenkerääjät ja -hallintapalvelut sekä muut toimijat kaikkialla Euroopassa.
Aloitteen kumppanit ja siitä kiinnostuneet sidosryhmät kokoontuivat 7.12. Brysselissä paneelikeskusteluun, joka keskittyi keskusteluun ohjelman täytäntöönpanosta.
Cup Collective -aloitte on edelleen avoin uusille kumppaneille. Yhteyttä voi ottaa sähköpostitse: hello@thecupcollective.eu tai thecupcollective.eu.