Mikä on tärkeää verkko-ostajalle? Postin Suuri verkkokauppa 2020 -tutkimus antaa kattavan kuvan nettiostamisen tämänhetkisestä tilasta Suomessa.
Verkosta ostaminen on kasvanut Suomessa merkittävästi. Postin tutkimukseen osallistuneista 60 prosenttia oli tehnyt ostoksia verkossa tutkimushetkeä (heinäkuu 2020) edeltävän viimeisen kuukauden aikana. Tutkimuksen mukaan edelläkävijä ja peruskäyttäjä -ryhmiin luokitellut haastateltavat arvioivat verkko-ostamisen kasvavan tulevaisuudessa merkittävästi.
Tutkimuksessa haastateltavilta kysyttiin myös vastuullisuusasioista. Ympäristöystävällistä pakkausmateriaalia pitää tärkeänä tai jossakin määrin tärkeänä verkkokaupan valinnassa 66 prosenttia vastaajista eli pakkausten ympäristöystävällisyys oli lähes yhtä tärkeää kuin itse tuotteen ympäristöystävällisyyskin, jota piti tärkeänä tai jossakin määrin tärkeänä 72 prosenttia vastaajista.
Postin verkkokauppatutkimuksen parhaaksi suomalaiseksi verkkokaupaksi vastaajat valitsivat Verkkokauppa.comin. Paras ulkomainen verkkokauppa oli tutkimuksen mukaan Zalando.
Lue lisää: https://www.posti.fi/fi/yrityksille/vinkit-ja-caset/verkkokauppa/suuri-verkkokauppatutkimus-2020