NFC-sirulla varustettu pakkaus tarjosi ilmaisen metromatkan

Teksti:Sari Jarvinen
JULKAISTU: 2024-11-22
PÄIVITETTY: 2024-11-27

Lokakuun 25. vietettävän World Pasta Dayn kunniaksi Barilla Group lanseerasi uniikin mainoskampanjan New Yorkissa. Tavallinen pastapakkaus muuttui metrolipuksi.

Luovan idean nimi oli ”Ticket to Togetherness”, ja se oli Barillan ja Metropolitan Transportation Authorityn (MTA) yhteistyöprojekti. Kampanja kannusti kaupunkilaisia kokoontumaan yhteisten pasta-aterioiden äärelle, jotka toisivat iloa läheisille.

Kampanja järjestettiin Hudson Yardsin metroasemalla, jossa Barilla jakoi kojusta erityisiä pastapakkauksia. Jokainen pakkaus sisälsi NFC-sirun, jonka avulla matkustaja pystyi avaamaan metron portit ja sai ilmaisen matkan.

Jatka lukemista

Uusien muovinkierrätysyritysten vauhti hiipuu Euroopassa

Plastics Recyclers Europe  -organisaatio (Muovin kierrättäjät Eurooppa) esittelee lukuja, jotka osoittavat muovinkierrätyksen kasvun hidastumista Euroopassa. Vaikka voisi luulla, että ala kehittyy jatkuvasti, ongelmia on noussut esiin.
Foto: Peter Holgersson AB

Nordvalls rakentaa ja palkkaa

Nordvalls Etikett laajentaa tehdastaan skoonelaisessa Sjöbossa. Tulossa on 2 000 neliömetriä tilaa useille uusille painokoneille ja lisäksi aiotaan palkata parisen kymmentä uutta henkilöä.
Norval

Sodasta ja kurjuudesta huolimatta ukrainalainen Sirius Extrusion jatkaa tuotantoaan

Packnews tapasi Nataliia Saievychin heidän osastollaan Scanpack-messuilla. Hän johtaa ukrainalaisyritys Sirius Extrusionin ulkomaankauppaa ja hänen tärkein asiansa on kertoa, että he ovat elossa ja jatkavat taistelua tuotteidensa vuoksi. Yritys valmistaa kutiste-, suoja- ja venyvää suojakalvoa sekä painotuotteita. Ukrainassa tuotannon ylläpitäminen vaatii nykytilanteessa paljon – erityisesti rohkeutta ja uskoa tulevaisuuteen.
Ukrainax

Metsä Group aloittaa uuden puukuitupohjaisen Muoto-pakkauksen myynnin Ruotsissa

Metsä Groupin uusi pakkaustuotemerkki Muoto on nyt tarjolla testiasiakkaille Ruotsissa, jotka etsivät vaihtoehtoja muovipakkauksille. Valittujen raaka-aineiden ja uudistetun valmistustekniikan ansiosta pakkausten oletetaan olevan sekä kestäviä että kierrätettäviä. Muoto-brändin avulla Metsä Group pyrkii houkuttelemaan asiakkaita tärkeillä Ruotsin markkinoilla.
Metsa_Muoto_Package2323x

Uusimmat uutiset

Metsä Group pilotoi hiilidioksidin talteenottoa Raumalla – tavoitteena koetehdas

Metsä Group aikoo kokeilla ensi kesänä Rauman sellutehtaalla puuperäisen hiilidioksidin talteenottoa. Sitä voitaisiin hyödyntää fossiilisia materiaaleja ja polttoaineita korvaavien tuotteiden raaka-aineena, mutta ensin teknologioiden ja markkinoiden pitäisi kehittyä.
Biotehdas

United Bankersin metsärahasto ostaa FiberLeanin

Suomalainen United Bankersin rahasto Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG) on ostanut kaikki FiberLean Technologies Ltd:n osakkeet. FiberLean valmistaa laitteita mikrofibrilloidun selluloosan (MFC) tuotantoon, mikä tarkoittaa paperimassalle uusia ominaisuuksia.
David-Walker

Graafikkoyhdistyksen barometri: markkinat näyttävät synkiltä

Grafiska Företagenin (Graafisen alan yrittäjät) toimitusjohtaja Eva Glückman oli yksi Ruotsin Kartonkiyhdistyksen hiljattain pidetyn vuosikokouksen puhujista. Hän kertoi, mitä mieltä jäsenyritykset olivat taloussuhdanteista ja katsovatko he tulevaisuuteen positiivisin vai negatiivisin odotuksin.
Evax

Lääkepullojen valmistuksessa käytetään ensimmäistä kertaa biopohjaista PET-muovia

Suomalainen UPM Biochemicals on solminut kahden muun yrityksen kanssa kumppanuuden, jonka tavoitteena on tuottaa maailman ensimmäiset osittain puupohjaisesta PET-muovista valmistetut lääkepullot. Näin kertoi Nordisk Bioplastförening verkkosivuillaan.
upm-biopet-topp-2x