Tetra Pak haluaa tehdä maito- ja mehupakkauksista todellisia älypakkauksia. Yritys on lanseerannut pakkauskonseptin, joka muuttaa pakkaukset vuorovaikutteisiksi informaatiokanaviksi.
Tetra Pak lanseerasi uuden pakkauskonseptin Hannoverin messuilla. Tekniikkaa on testattu asiakkaiden kanssa Espanjassa, Venäjällä, Kiinassa, Dominikaanisessa Tasavallassa ja Intiassa. Tekniikka perustuu digipainamiseen, koodeihin ja datan käsittelyyn. Se tarjoaa etuja tuottajille, kaupalle ja kuluttajille.
Tuottajat voivat tekniikan avulla jäljittää pakkauksen kulun, mikä parantaa tuotannon laadunvalvontaa. Kauppa voi saada reaaliaikaista tietoa toimituksista ja varastotilanteesta.
Kuluttajille vuorovaikutteisuus voi antaa paljon tietoa tuotteen alkuperästä, tuotannosta ja kierrätyksestä.