Menestysreseptien pakkaukset testissä

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2020-10-02
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Kesän aikana tv-kanava Nelosella seurattiin uusien elintarvikkeiden kehitystyötä ja lanseerausta Suomalainen menestysresepti -ohjelmassa. Nimensä mukaisesti ohjelma esittelee uusia innovaatioita, joista toivotaan tulevan ruokakaupan uusia huipputuotteita. Esimerkiksi viimevuotisesta voittajasta, Leivon Leipomon Boltsi-siemenpyörykästä tulikin menestystuote, ja sitä on valmistettu jo 1,2 miljoonaa pakkausta.

Pakkausten rooli oli tv-produktiossa vahvasti mukana. Tällä tuotantokaudella yksi ohjelman jaksoista keskittyi pakkauksiin, kun finaalissa olevien yritysten tehtävänä oli kehittää tuotteilleen pakkaus. Sitä edeltävissä jaksoissa kehitettiin muun muassa tuotekonsepteja ja makua.

Pakkaus-lehden numerossa 5–6/2020 menestysreseptituotteiden pakkauksia tarkasteltiin lähemmin. Lue Pakkaus testaa -artikkeli Suomen Pakkausyhdistyksen sivuilta.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Nuoret aikuiset ovat kiinnostuneempia ympäristöystävällisistä pakkauksista

Muovipakkausjättiläisen ALPLA:n "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey” -tutkimuksen mukaan nuoremmat (18-34-vuotiaat) priorisoivat ympäristöystävällisiä pakkausratkaisuja. He ovat valmiita käyttämään niiden ostamiseen enemmän rahaa, kulkemaan pidemmän matkan niitä hankkiessaan ja näkemään muutenkin ylimääräistä vaivaa varmistaakseen, että heidän ostoksensa sisältävät ympäristöystävällisiä pakkausratkaisuja.
alplax

Tekniikkaa ja nörtteilyä Gallin kanssa Scanpackin lavalla

Hän on nörtti. Hän on asiantuntija, jolla on valtavasti energiaa ja jolla nauru on aina lähellä.
Evelina Galli

Läpinäkyvä eristepakkaus on ympäristöystävällisempi kuin värikäs

Rockwool vaihtoi punavalkoiset eristepakkauksensa läpinäkyviin. Se säästi väriaineita ja lisäsi kierrätettävyyttä.
Rockwool ennen ja jälkeen

Landa Printingiltä jättiyllätys Drupan tiedotustilaisuudessa

Yllättävien myyntilukujen ja kahden uuden painokoneen esittelyn myötä Landa nousi yhdeksi suurimmista yllättäjistä Pre-Drupan tiedotustilaisuudessa Düsseldorfissa maaliskuun lopussa. Packnews oli paikalla.
Landa_01x