Luomun myynti on kasvanut koko 2010-luvun ajan. Uudet tuotteet ja osuminen kuluttajatrendeihin selittävät osan kasvusta, mutta luomu on myös arkipäiväistynyt ja pitänyt paikkansa peruselintarvikkeiden myynnissä. Vähittäiskaupan luomutuotteiden myynti lisääntyi 9,6 prosenttia vuonna 2019.
Luomualan yhteistyöjärjestö Pro Luomu arvioi, että viime vuonna luomutuotteita myytiin yhteensä noin 368 miljoonalla eurolla. Luomun myynti on 2010-luvun aikana yli kaksinkertaistunut. Pro Luomu aloitti luomumyynnin seuraamisen vuonna 2011, jolloin se oli noin 163 miljoonaa euroa.
Suurimmat tuoteryhmät luomumyynnissä olivat viime vuosien tapaan hedelmät, maito ja muut nestemäiset maitotuotteet sekä vihannekset. Hedelmä- ja vihannesosastoilta myydään yli 20 prosenttia kaikesta päivittäistavarakaupan luomumyynnistä.
Myös kahvi ja kananmunat olivat edelleen suosittuja luomutuotteita. Yhteensä näiden viiden suosituimman tuoteryhmän osuus luomumyynnistä on noin 45 prosenttia. Suhteellisesti eniten luomumyyntiään kasvattivat panimotuotteet sekä pakasteet.