Linkosuon snacksit Kiinaan CHEPin lavoilla

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-10-31
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Linkosuo on kasvanut merkittäväksi snacks-valmistajaksi, joka satsaa vientiin ja on aloittanut snacksien kuljetukset jopa Kiinaan asti. Pitkillä matkoilla tuotevahinkojen riskit nousevat, joten hyvän pakkaamisen ja laadukkaiden kuljetusalustojen merkitys on suuri. Linkosuo on käyttänyt CHEPin vuokralavoja jo parin vuoden ajan.

Vuonna 2017 Linkosuo vaihtoi kertakäyttöiset lavat ja aaltopahviset lava-alustat vuokrattaviin CHEPin lavoihin. Kertakäyttölavojen vaihto CHEPin vuokralavoihin on tuonut turvaa Linkosuon herkästi rikkoutuvien tuotteiden kuljetuksiin.

”Lavat ovat turvallisia käyttää, ja laadukkaiden lavojen avulla vältämme kuljetusvahingot, kuten tuotteiden rikkoutumiset. Niitä tapahtui vielä aiemmin silloin tällöin”, Linkosuon logistiikkapäällikkö Teemu Hämelahti kertoo.

Lavamuutos on helpottanut Linkosuon arkea, sillä nyt yrityksen ja keskusliikkeiden lavat ovat yhtenäiset ja Linkosuolta lähtevät lavat jatkavat matkaansa keskusliikkeiden käytössä.

”Suurin osa kuljetuksistamme lähtee keskusliikkeiden kautta myymälöihin ja nyt käytämme samaa lavatoimittajaa keskusliikkeiden kanssa. Hyvä ratkaisu yhtenäisti toimintatapoja ja on tuonut meille myös kustannussäästöjä”, Hämelahti kertoo.

Linkosuon liikevaihdosta noin viidesosa tulee viennistä. Yritys onkin keskittynyt erityisesti vientiin viime vuodet ja hakee ulkomailta asiakkuuksia. Vienti Kiinaan aloitettiin toukokuussa.
Muutos vuokralavoihin on helpottanut myös Linkosuon vientitoimintaa. Esimerkiksi Keski-Euroopassa myymälöissä hyödynnetään varttilavoja laajasti esittelylavoina kaupoissa. Tällöin vientiyritykselle on kätevää, että se voi lähettää tuotteet suoraan lavalla, joka jatkaa matkaansa kaupan myymälään eikä alustaa tarvitse vaihtaa missään vaiheessa.

Uusimmat uutiset

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service

Tampereella kehitetään biomateriaaleja

VTT, Tampereen ammattikorkeakoulu ja rakennus- sekä pakkausalaan liittyvät yritykset kehittävät kestävämpiä ja ympäristöystävällisempiä materiaaleja uusiin sovelluksiin. BeLight-hankkeen tavoitteena on myös verkostoituminen, kansainvälistyminen sekä muovin kiertotalouden mukaiset uudet liiketoimintamahdollisuudet.
belight-hanke-tampere-banneri

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit