Lidlin Deluxe-tuotteiden ulkoasusta juhlavampi

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2021-11-10
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Joulun pyhinä ja pääsiäisenä myynnissä olevat Deluxe-tuotteet ovat saaneet uuden ulkomuodon. Aiemmin mustavalkoinen pakkaus muuttuu kokomustaksi, joka on saanut inspiraationsa herkullisia ruokia notkuvasta juhlapöydästä.

Juhlapöytään sopivat Lidlin Deluxe-tuotteet ovat suosittuja tuotteita, joiden joukosta löytyy useimmiten sesonkien hittituotteet. Koska Deluxen imago on vahvasti vuoden parhaimmissa juhlissa, saavat tuotteet nyt ylleen juhlavaa mustaa. Myös kuluttajan on helpompi huomata juhlatuotteet uusissa pakkauksissa.

–    Uusien Deluxe-pakkausten suunnittelussa pohdittiin sitä hetkeä, jolloin tuotteet ovat käytössä. Ne ovat mukana suomalaisten juhlapöydissä, joten suunnittelun lähtöajatuksena oli laadukas juhlatilaisuus, jolloin pöytään halutaan vain parasta. Siksi Deluxe pukeutuu tyylikkäästi mustaan, kertoo Lidlin pakkaus- ja brändiasiantuntija Marko Rossow.

Lidlin joulun hittituotteiksi veikataan maustettuja lohia, jotka kaikki saapuvat myyntiin uusissa Deluxe-pakkauksissa. Lidlin kaikki omien merkkien kalajalosteet ja tuoreet kalatuotteet on kalastettu ja kasvatettu kestävästi, mikä tarkoittaa, että niillä on MSC- tai ASC-sertifikaatti.

–    Lidlin Deluxe-pakkauksessa olevista maustetuista lohista löytyy ASC-sertifikaatin merkintä. ASC-sertifiointi kertoo vastuullisesti kasvatetusta kalasta. Merkintä pakkauksessa helpottaa asiakasta varmistumaan siitä, että kala on vastuullisesti pyydettyä ja kasvatettua kalaa. Näin ostoskassiin tarttuu mukaan vastuullinen tuote, avaa Lidlin vastuullisuusasiantuntija Laura Kvissberg.

Uusimmat uutiset

Paul Jenkins ja joulukalenterit uutta Packnorth Award 2025 -kilpailussa

Nyt avautuivat kilpailun portit ja Pohjoismaiden suurimpaan pakkauskilpailuun, Packnorth Awardiin voi lähettää kilpailutöitä. Kerromme tässä lisää uusista kilpailuluokista ja juttelemme brittiläisen ThePackHubsin toimitusjohtajan Paul Jenkinsin kanssa, joka tuo kansainvälisyyttä tuomaristoon. Mitä trendejä hän näkee? Ja miten uusi PPWR-asetus vaikuttaa alaan?
top-9

Pack-IT: Näin pakkaukset houkuttelevat asiakkaita

Samaan aikaan, kun kauppojen hyllyt kilpailevat asiakkaiden huomiosta, kulisseissa käydään kiivasta innovaatiokamppailua. Canon kutsui 11. maaliskuuta pakkausteollisuuden koolle seminaariin, jossa keskityttiin pakkausten, myymälänäyttöjen ja kestävien ratkaisujen tulevaisuuteen
Canonx

Stora Enson megatehdas Oulussa käynnistyi – uusi linja on Euroopan nykyaikaisin

Puun kulutus kasvaa Stora Enson Oulun tehtaalla noin miljoona kuutiometriä vuodessa, kun uusi kuluttajapakkauskartonkilinja pääsee täyteen vauhtiin. Osa raaka-aineesta tulee Brasiliasta asti. Toimitukset asiakkaille alkavat viimeistään kesäkuun loppuun mennessä.   
Oulu stora enso

Onko tämä Legon viherpesua?

Lego on parhaillaan korvaamassa pahvipakkaustensa sisällä olevat pienet palikoita sisältävät muovipussit paperisiin. Vaihto tehdään ympäristösyistä – mutta miten asia oikeastaan on? Hollannissa eräs ympäristöaktivisti testasi paperipusseja ja teki hämmästyttävän löydön.
Lego1x

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko