Joulun pyhinä ja pääsiäisenä myynnissä olevat Deluxe-tuotteet ovat saaneet uuden ulkomuodon. Aiemmin mustavalkoinen pakkaus muuttuu kokomustaksi, joka on saanut inspiraationsa herkullisia ruokia notkuvasta juhlapöydästä.
Juhlapöytään sopivat Lidlin Deluxe-tuotteet ovat suosittuja tuotteita, joiden joukosta löytyy useimmiten sesonkien hittituotteet. Koska Deluxen imago on vahvasti vuoden parhaimmissa juhlissa, saavat tuotteet nyt ylleen juhlavaa mustaa. Myös kuluttajan on helpompi huomata juhlatuotteet uusissa pakkauksissa.
– Uusien Deluxe-pakkausten suunnittelussa pohdittiin sitä hetkeä, jolloin tuotteet ovat käytössä. Ne ovat mukana suomalaisten juhlapöydissä, joten suunnittelun lähtöajatuksena oli laadukas juhlatilaisuus, jolloin pöytään halutaan vain parasta. Siksi Deluxe pukeutuu tyylikkäästi mustaan, kertoo Lidlin pakkaus- ja brändiasiantuntija Marko Rossow.
Lidlin joulun hittituotteiksi veikataan maustettuja lohia, jotka kaikki saapuvat myyntiin uusissa Deluxe-pakkauksissa. Lidlin kaikki omien merkkien kalajalosteet ja tuoreet kalatuotteet on kalastettu ja kasvatettu kestävästi, mikä tarkoittaa, että niillä on MSC- tai ASC-sertifikaatti.
– Lidlin Deluxe-pakkauksessa olevista maustetuista lohista löytyy ASC-sertifikaatin merkintä. ASC-sertifiointi kertoo vastuullisesti kasvatetusta kalasta. Merkintä pakkauksessa helpottaa asiakasta varmistumaan siitä, että kala on vastuullisesti pyydettyä ja kasvatettua kalaa. Näin ostoskassiin tarttuu mukaan vastuullinen tuote, avaa Lidlin vastuullisuusasiantuntija Laura Kvissberg.