Lastenruokaa nyt kartonkipakkauksessa

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2020-03-10
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Lastenruoka pakataan yleensä lasipurkkiin, mutta nyt markkinoille on tullut ensimmäinen lastenruokasarja kartonkipakkauksessa. Muru Baby Food on ensimmäinen yritys, joka tarjoaa lastenruokaa Tetra Pakin kätevässä ja kevyessä Tetra Recart -pakkauksessa.

Tuotteen taustalla on tunnettu suomalaiskokki Henri Alén, jonka tavoitteena on tarjota maailman parasta lastenruokaa.

”Vuosien ajan olen haaveillut herkullisen lastenruoan valmistamisesta, koska hyvät ja monipuoliset ruokailutottumukset alkavat jo varhaislapsuudessa. Etsin varsin pitkään lastenruoalleni sopivaa pakkausratkaisua, joka säilyttäisi ruoan maukkauden ja olisi ympäristön kannalta kestävä. Jo ensimmäinen kokeilu riitti vakuuttamaan minut siitä, että Tetra Recart oli meille sopiva pakkausvaihtoehto”, kertoo Henri Alén, kokki ja Muru Baby Foodin omistaja.

Tetra Recart on kevyt, elintarvikkeille tarkoitettu kartonkipakkaus, joka on kestävä, helppo avata ja sulkea uudelleen. Tämän ansiosta se on kätevä pakkausratkaisu vanhemmille, joiden tarvitsee tarjota ruokaa nopeasti.

Ruokakaupassa kartonkipakkauksen säilytys on tehokasta nelikulmaisen muotonsa ansiosta. Se vie 40 % vähemmän tilaa kuin lasipurkit ja tarjoaa laajan pinta-alan ulkoasun suunnitteluun, minkä ansiosta sillä voi herättää helpommin asiakkaiden huomion. Kartonkipakkauksen vahva ja kevyt rakenne sopii hyvin liikkuville vanhemmille, koska pakkaus on helppo napata mukaan ruokakaupan hyllyltä ja käyttää kotikeittiössä.

”On hienoa havaita, että pakkaukset ovat edelleen tärkeä, asiakkaiden tuotevalintoihin vaikuttava tekijä”, sanoo Tetra Pakin markkinointijohtaja Berit Hoffmann, jonka mukaan uusien elintarviketuotteiden pakkaukset ovat yhä useammin valmistettu kartongista.

Uusimmat uutiset

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit

Raflatacilta PP-etikettikalvoa kierrätysmuovista

UPM Raflatac tuo markkinoille ensimmäisenä PP-etikettimateriaalin, joka on tehty kierrätysmuovista. Materiaalissa käytetään kemian teollisuuden SABIC-yrityksen kierrätysratkaisua PP-tuotteille.
Jar of peanut butter and peanuts