Lasipakkausten suunnitteluun saa ideoita Owens-Illinoisin design-kirjasta, joka esittelee yli 100 innovatiivista ratkaisua ja alan trendejä.
Yhdysvaltalainen Owens-Illinois (O-I) on lasipakkausjätti, ja haluaa kirjan avulla edistää lasipakkausten suunnittelua ja käyttöä.
”Monet tutkimukset osoittava, että kuluttajat rakastavat lasipakkauksia. Vain lasi voi synnyttää sen erityistunteen, jonka saa esimerkiksi kylmän olutpullon tai lempisamppanjan avaamisesta”, kirjoittaa O-I:n toimitusjohtaja Andres Lopez kirjan esipuheessa.
Kirjaan on kerätty yli 100 jännittävää ja innovatiivista lasipakkauksen designratkaisua koko maailmasta. Valikoima sisältää uusia lasipakkauksia, joita yrityksen suunnitteluryhmä on toteuttanut viiden viime vuoden aikana joko itsenäisesti tai yhteistyössä asiakkaiden suunnittelutoimistojen kanssa. Valikoima kuvastaa sitä, miten kulttuuriset normit vaikuttavat tavaramerkkien suunnittelukonsepteihin niillä viidellä mantereella, joissa O-I toimii.
”Kirja ei ole pelkästään kokoelma kauniita kuvia. Se kertoo myös tarinaa tavaramerkeistä ja kulutustrendeistä viime vuosina”, sanoo Marie-Laure Susset, O-I:n Euroopan markkinointijohtaja.
Kirjaa on jaettu yrityksen asiakkaille ja suunnittelutoimistoille. Sitä voi tiedustella osoitteesta info@o-i.com.