Kouvolan Lakritsi vauhdittaa joulukauppaansa näyttävällä talon muotoisella joulukalenterilla. DS Smith kehitti lakritsitalolle myös samaa leikkisää ilmettä toistavat myyntitelineet.
Kouvolan Lakritsi kehitti yhteistyössä DS Smithin kanssa laadukkaan ja houkuttelevan joulukalenterin lakritsin ystävien iloksi.
Haasteena yrityksellä oli löytää sopiva konsepti idean toteuttamiseksi, jotta voidaan luoda kuluttajia puhutteleva ja houkutteleva tuote, joka paitsi edistää myyntiä myymälässä, on nopea laittaa esille, toimii logistiikassa ja joka rikkoisi joulukalenterin perinteisenä pidettyä mallia.
Lopputuloksena syntyneen pakkauksen ilmeen ja sen rakenteen suunnittelussa on huomioitu paitsi houkuttelevuus ja helppo esille laitto myyntiä varten, tehokas toiminta logistiikassa ja lakritsin tilantarve.
Pakkauksen lisäksi DS Smithin asiantuntijat ovat suunnitelleet sen myyntiä edistämään samaa leikkisää ilmettä jatkavan myyntitelineen. Puolilavalla oleva teline voidaan toimittaa suoraan myymälöihin kuluttajien kulkureittien ääreen ja samalla vähentää merkittävästi kaupan henkilökunnan työmäärää vaarantamatta uuden tuotteen menestystä joulukalenterimarkkinoilla.
Pakkauksen suunnittelivat Heidi Tikkala ja Riitta Kauppila DS Smithin suunnitteluyksiköstä.
”On ollut mukava huomata, miten sujuvasti yhteistyö on edennyt uuden joulukalenterihankkeen tiimoilta. Ideasta valmiiksi tuotteeksi edettiin ennätysvauhtia. Yhteistyö DS Smithin edustajien kanssa on sujunut innostuneessa hengessä heti alusta alkaen,” sanoo Petri Salonen, tuotantopäällikkö, Kouvolan Lakritsi Oy.