Lakritsitalo vauhdittaa joulukauppaa

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-11-07
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Kouvolan Lakritsi vauhdittaa joulukauppaansa näyttävällä talon muotoisella joulukalenterilla. DS Smith kehitti lakritsitalolle myös samaa leikkisää ilmettä toistavat myyntitelineet.

Kouvolan Lakritsi kehitti yhteistyössä DS Smithin kanssa laadukkaan ja houkuttelevan joulukalenterin lakritsin ystävien iloksi.

Haasteena yrityksellä oli löytää sopiva konsepti idean toteuttamiseksi, jotta voidaan luoda kuluttajia puhutteleva ja houkutteleva tuote, joka paitsi edistää myyntiä myymälässä, on nopea laittaa esille, toimii logistiikassa ja joka rikkoisi joulukalenterin perinteisenä pidettyä mallia.

Lopputuloksena syntyneen pakkauksen ilmeen ja sen rakenteen suunnittelussa on huomioitu paitsi houkuttelevuus ja helppo esille laitto myyntiä varten, tehokas toiminta logistiikassa ja lakritsin tilantarve.

Lakritsikalenterille on suunniteltu myös myyntitelineet. Kuva:DS Smith.

Pakkauksen lisäksi DS Smithin asiantuntijat ovat suunnitelleet sen myyntiä edistämään samaa leikkisää ilmettä jatkavan myyntitelineen. Puolilavalla oleva teline voidaan toimittaa suoraan myymälöihin kuluttajien kulkureittien ääreen ja samalla vähentää merkittävästi kaupan henkilökunnan työmäärää vaarantamatta uuden tuotteen menestystä joulukalenterimarkkinoilla.

Pakkauksen suunnittelivat Heidi Tikkala ja Riitta Kauppila DS Smithin suunnitteluyksiköstä.

”On ollut mukava huomata, miten sujuvasti yhteistyö on edennyt uuden joulukalenterihankkeen tiimoilta. Ideasta valmiiksi tuotteeksi edettiin ennätysvauhtia. Yhteistyö DS Smithin edustajien kanssa on sujunut innostuneessa hengessä heti alusta alkaen,” sanoo Petri Salonen, tuotantopäällikkö, Kouvolan Lakritsi Oy.

Uusimmat uutiset

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1

PackIndx: Kiristekalvojen valmistusta uhkaa raaka-ainepula

Donald Trumpin tullien aiheuttama turbulenssi on vaikuttanut tiettyjen raaka-aineiden saatavuuteen. Tämä koskee etenkin C4:ää (buteenia), jota käytetään mm. standardilaatuisten kiristekalvojen valmistuksessa.
triofilm

DePoly perustaa ainutlaatuisen koelaitoksen PET- ja polyesterijätteen kierrättämiseksi Sveitsissä

Sveitsiläinen DePoly avaa kesällä koelaitoksen, jonka kapasiteetti on 500 tonnia vuodessa. Tarkoituksena on antaa vanhalle muoville uusi elämä. Samalla yritys on varmistanut 23 miljoonan dollarin rahoituksen sijoittajilta.
depoly1

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021