Suomen suosituin kahvimerkki Juhla Mokka täyttää jo 90 vuotta tänä syksynä. Paulig on valmistanut merkkivuoden kunniaksi rajoitetun erän kahvin säilytysrasioita, joiden ulkoasu on samanlainen kuin ensimmäinen Juhla Mokka -kahvipakkaus. Myös vaaleapaahtoinen Juhla Mokka -kahvi on puettu ainutlaatuiseen juhlavuoden pakkaukseen.
Idean vaaleapaahtoisesta kahvisuosikista sai alun perin Pauligin tuolloinen toimitusjohtaja Eduard Paulig, perheyrityksen perustaneen Gustav Pauligin poika. Hänelle oli tärkeää tuntea kahvin alkuperä ja varmistaa sen laatu, minkä myötä Eduard Paulig matkusti vuonna 1927 viideksi kuukaudeksi Atlantin yli tutustumaan kumppaneihin ja kahvinviljelyyn. Näin tarkoin valituista pavuista syntyi yksi Suomen ensimmäisistä merkkituotteista, Juhla Mokka -kahvi, joka saa tänäkin päivänä makunsa samojen alueiden kahvipavuista.
Lähes joka toinen Suomessa nautittu kahvikupillinen on Juhla Mokka -kahvia.
Pauligin uusin, vuoden 2019, kahvirasia on kunnianosoitus Juhla Mokka -kahvin pitkälle tarinalle sekä kahvin isälle Eduard Pauligille. Kahvirasia on ulkoasultaan samanlainen kuin 90 vuotta sitten julkaistu ensimmäinen Juhla Mokka -kahvipakkaus.
Vuodesta 2008 vuoteen 2015 Juhla Mokka lanseerasi vuosittain rajoitetun erän ajankohtaisten kuvittajien suunnittelemia Juhla Mokka -kahvirasioita. Keräilijöiden suosimaa sarjaa jatkaa vuonna 2019 retrohenkinen ja mattapintainen Juhlarasia.
”Kahvirasiat ovat hyvin odotettuja, ja yli 80 % suomalaisista kahvinjuojista säilyttää kahvinsa ilmatiiviissä rasiassa. Kahvi on parhaiten suojassa hapelta, kun se on suljetun rasian sisällä omassa alkuperäispakkauksessaan. Rasia kannattaa säilyttää kuivassa paikassa huoneenlämmössä, valolta suojattuna”, Juhla Mokka -kahvien Brand Manager Laura Ilonen vinkkaa.