Elokuun puolivälissä satoihin S-ryhmän ruokakauppoihin saapuvat Terre d’Italia -tuotesarjaan kuuluu noin 50 erilaista tuotetta. Tuotteet ovat osa S-ryhmän ja ranskalaisen Carrefourin yhteistyösopimusta.
Valikoiduissa S-ryhmän ruokakaupoissa myytävään Terre d’italia -tuotesarjaan kuuluu perinteisiä italialaisia ruokia, kuten juustoja, öljyjä, marmeladeja, makeisia, suolaisia ja makeita keksejä, kastikkeita ja pastoja. Mukana on sekä teollisia että tuoretuotteita, joita on yhteensä noin 50. Tuotesarjaan kuuluu esimerkiksi Sardinian ja Puglian alueen extra virgin oliiviöljyjä, yli 90 % tomaattia sisältäviä pastakastikkeita (Oliivi, Arrabbiata sekä Basilika), pastoja sekä pestoja. Tuotteita on tarjolla rajoitettu erä ja niitä saa suuresta osasta S-ruokakauppoja syyskaudella. Asiakkaiden suosikit on tarkoitus saada pysyviin valikoimiin.
Carrefour-yhteistyö näkyy jo myymälöissä
Terre d’italian lanseeraus on osa S-ryhmän ja ranskalaisen Carrefour-vähittäiskauppaketjun laajaa hankintayhteistyösopimusta. Terre d’Italian lisäksi S-ryhmän hyllyissä on pian 80 Carrefourin brändeillä merkattua tuotetta, kuten teetä, ihonhoitotuotteita ja säilykkeitä. Kesällä valikoimiin saatiin ranskalaisia omenasiidereitä. Lisäksi osa Xtra- ja Rainbow-tuotteista on hankittu Carrefourin ja pohjoismaisten osuuskauppojen muodostaman Coop Tradingin kautta.
Kotimaista-sarja on kuitenkin yhä tärkeimpiä S-ryhmän omia merkkejä. – Kotimaista-sarjan tuotteet valmistetaan Suomessa, raaka-aineet ovat kotimaisia ja tuotteet myydään suomalaisten omistamassa kaupassa. Tuotteet täyttävät Hyvää Suomesta tai Sirkkalehti-merkin kriteerit. Yli 80 prosenttia myymästämme ruoasta on kotimaista ja tämä on tavoitteemme jatkossakin. Carrefour-yhteistyötuotteet täydentävät valikoimaamme ja tuovat ripauksen kansainvälistä vaihtelua asiakkaidemme ruokaostoksiin, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho sanoo.