Vuonna 1961 Suomen markkinoille tuotu ja siitä lähtien myynnissä ollut Royal-suklaa uudistuu tammikuussa. Uuden suklaan maun ja pakkauksen ulkoasun lisäksi Royal saa myös uuden muodon, kun kapeat suklaapalat jäävät historiaan. Jatkossa Royal-tuotteet tunnistaa punaisesta väristään.
Suomalaiset mieltävät Royal-brändin laadukkaaksi ja monella on muistoja tuotteesta omasta menneisyydestään. Uudistuksen tarkoitus on päivittää Royal nykyhetkeen, jossa suomalaisten makumieltymykset, visuaaliset mieltymykset ja jopa arvomaailma ovat erilaisia kuin Royalin synnyn aikoihin 60 vuotta sitten.
Royal-suklaa saa uudistumisen yhteydessä konkreettisesti uuden muodon, kun kapeiden palojen sijaan tuotteet muodostuvat aiempaa suuremmista palasista.
Uudistuksen myötä myös Royal-suklaiden ulkonäkö päivittyy. Kaupan hyllyiltä tuotteet tulevat erottumaan punaisina.
− Royalin laadukkuus ilmenee varsin eri tavoin kuin menneinä vuosikymmeninä. Esimerkiksi kultaiset yksityiskohdat pakkauksessa eivät ole enää ole välttämättömyys laadukkaan mielikuvan rakentaja. Enemmän merkitsee tyylikäs kokonaisuus ja se, että tuote tai brändi on helposti lähestyttävä, sanoo Royal-brändistä vastaava tuoteryhmäpäällikkö Niina Lammila Cloettalta.
Royal-valikoima sisältää tammikuusta lähtien myös suklaalevyjä. Kaikissa Cloettan suklaatuotteissa on Rainforest Alliancen logo takuuna siitä, että tuotteet on valmistettu vastuullisesti tuotetusta kaakaosta. Kaikki uudet Royal-suklaat ovat palmuöljyttömiä eikä niiden valmistuksessa ei ole käytetty gluteenia sisältäviä raaka-aineita.