Huhtamäki on uudistanut vuoteen 2030 tähtäävän pitkän aikavälin strategiansa. Yhtiön tavoitteena on olla vastuullisten elintarvikepakkausten ykkösvalinta. Kestävän kehityksen tavoitteena on, että kaikki tuotteet suunnitellaan kierrätettäviksi, kompostoitaviksi tai uudelleen käytettäviksi.
Tiedotteen mukaan yhtiö on nyt maailmanlaajuisesti johtava noutoruuan ja elintarvikkeiden pakkausratkaisujen toimittaja. Huhtamäki keskittyy jatkossa kasvuun, kilpailukykyyn, osaamisen kehittämiseen ja kestävään kehitykseen.
Jatkamme kasvua keskittymällä pitkäjänteisesti innovaatioihin, laajentumiseen kasvavilla markkinoilla ja uusien liiketoimintojen kehittämiseen vastataksemme kuluttajien muuttuviin tarpeisiin. Meistä tulee kilpailukykyisempiä digitalisoimalla toimintojamme, johtamalla tehokkaammin tuotantoamme ja yksinkertaistamalla työskentelytapojamme globaalisti. Lisäksi kehitämme osaamistamme rakentamalla strategisia kyvykkyyksiämme ja korkean suorituskyvyn kulttuuria. Tavoitteemme on olla työturvallisuuden edelläkävijä. Kestävästä kehityksestä tulee osa kaikkea toimintaamme, sanoo Huhtamäen toimitusjohtaja Charles Héaulmé.
Vuodelle 2030 asetettuja kestävän kehityksen tavoitteita ovat myös hiilineutraali tuotanto ja tieteelliset ilmastotavoitteet. Sata prosenttia käytetystä kuidusta on kierrätettyä tai peräisin sertifioiduista lähteistä ja yli 80 % raaka-aineista on uusiutuvia tai kierrätettyjä.
Uudistetun strategiansa toteuttamiseksi Huhtamäki on päättänyt yhdistää Foodservice Europe-Asia-Oceania ja Fiber Packaging -liiketoimintasegmenttinsä. Segmenttien yhdistäminen mahdollistaa kasvumahdollisuuksien tehokkaamman hyödyntämisen sekä niin kuitupakkaus- kuin kartonkiteknologioiden tuomisen yhä paremmin asiakkaiden ulottuville. Eric Le Lay jatkaa yhdistetyn Fiber and Foodservice EAO (Europe-Asia-Oceania) -segmentin johtajana. Yhdistäminen tulee voimaan 1.6.2020.