Huhtamäeltä kompostoituva kuumakuppi

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-08-05
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Kaksikerroksinen kompostoituva Bioware Impresso kuumakuppi on Huhtamäen kompostoituvien tuotteiden Bioware-tuoteperheen uutuus. Nyt lanseerattavien kuppien valkovihreä pinta hyödyntää Impresso-tuotteille tunnusomaista kohokuviointia, joka eristää lämpöä ja tuntuu miellyttävältä kädessä.

Kuppi valmistetaan PEFC-sertifioidusta kartongista ja sen tiiviyden takaava pinnoite on kasvipohjainen. Muiden Huhtamäen Impresso-kuppien tavoin uuden kupin valmistuksessa käytetään jopa 25 % vähemmän raaka-aineita kuin muissa markkinoilla olevissa kaksi- tai kolmikerroksisissa kupeissa. Tämä keventää kuppia tinkimättä sen kyvystä eristää lämpöä. Uusia kuppeja valmistetaan Isossa-Britanniassa, josta niitä toimitetaan asiakkaille kautta Euroopan.

”Olemme sekä kuppien suunnittelun että valmistamisen asiantuntijoita. Uuden ’feel good’ Impresso-kuppimme myötä tuomme kaksikerroksiset kupit osaksi kompostoituvaa Bioware-tuoteperhettä. Kohokuvioinnin ja paremman lämmöneristyksensä ansiosta kupit ovat miellyttäviä kädessä. Impresso-kupeilla on teollisen kompostoitavuuden EN13432-sertifikaatti, mikä tarkoittaa, että ne voidaan laittaa biojätteeseen”, kertoo markkinointipäällikkö Becci Eplett Huhtamäeltä.

PEFC-sertifioidusta kartongista valmistettu ja kasvipohjaisesti pinnoitettu uusi Impresso-kuppi on Eplettin mukaan erinomainen vaihtoehto kahviloille ja ravintoloille, jotka haluavat kompostoitavan premium-luokan kupin.

Uusimmat uutiset

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit

Raflatacilta PP-etikettikalvoa kierrätysmuovista

UPM Raflatac tuo markkinoille ensimmäisenä PP-etikettimateriaalin, joka on tehty kierrätysmuovista. Materiaalissa käytetään kemian teollisuuden SABIC-yrityksen kierrätysratkaisua PP-tuotteille.
Jar of peanut butter and peanuts