Kun pandemia levisi keväällä, kuluttajaverkkokaupan toimijoille − uusille ja vanhoille − jouduttiin nopeasti innovoimaan uudenlaisia ratkaisumalleja pakkaamiseen. Samalla, kun kuluttajat tottuvat tekemään ostoksiaan yhä enemmän verkossa, myös B2B-kauppa – mukaan lukien pakkausten hankinta – siirtyy yhä enemmän verkkoon, alalla uskotaan.
Verkkokaupan tilausmäärät kasvoivat Suomessa heinä–syyskuussa lähes 70 prosenttia, kertoo yli 2 000 verkkokaupan todellista myyntiä seuraava verkkokauppaindeksi. – Indeksi ennakoi kaikkiaan hurjaa kasvua joulumyyntiin verkossa, tiivistää indeksiä julkaisevan Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski yrityksen tiedotteessa.
Samalla, kun kuluttajakauppa kasvaa verkossa ja verkko-ostaminen arkipäiväistyy yhä suuremmille kuluttajaryhmille, myös yritysten välinen kauppa ainakin osaksi seuraa perässä ja siirtyy verkkoon.
Kysyimme pakkausalan yrityksiltä, minkälaisia verkkoratkaisuja heiltä löytyy yritysasiakkaiden tarpeisiin. Lue Pakkaus-lehden 7/2020 artikkeli täältä.