DS Smith kehitti vipukirveen markkinointiin koivuhalkopinoa muistuttavan display-telineen. Huomiota herättävä teline on helppo ottaa käyttöön myymälässä.
Vipukirves Heikki Oy on suomalainen yritys, joka on keskittynyt myymään ja markkinoimaan Leveraxe -merkin alla kehittämäänsä vipukirvestä sekä Suomessa että muissa maissa. Kun tuotenimet yhdenmukaistettiin Leveraxe-merkin alle, syntyi yritykselle tarve herättää kuluttajan kiinnostus uudella tavalla ja nostaa tuotteiden näkyvyyttä myymäläympäristössä.
Haasteena oli luoda vipukirveelle näyttävä, tuotetta hyvin esiintuova myyntiteline, joka sopii tuotteisiin, niiden brändiin ja auttaa kuluttajaa huomaamaan tuote myymälässä. Vipukirveelle soveltuvan myyntitelineen tuli olla tukeva, mahdollistaa tuotteen tarkempi tutkailu myymälässä, soveltua tuotteen tyyliin, toimia tehokkaasti myös vientilogistiikassa sekä olla käytettävissä eri markkina-alueilla.
Ratkaisuksi DS Smith esitti teholavalle suunniteltua kolmion mallista aaltopahvitelinettä, jossa kirveen teräosat ovat limittäin toisiinsa sijoittuneena ylöspäin kiinnittäen paremmin katsojan huomiota tuotteeseen. Näin kirveen saa otettua myymälässä telineestä käteensä ja myös laitettua helposti takaisin telineeseen.
Telineen visuaalinen maailma, aidon näköinen koivuhalkopino kertoo jo kauas tuotteesta ja johdattaa kuluttajan ajatuksissaan hetkeen, jossa vipukirvestä tyypillisesti käytetään. Halkopinon kyljessä on lisäksi irrallinen, kahteen eri kohtaan sijoitettavissa oleva esitetasku tuote-esitteille.