Fazerin Sininen syntyy suomalaisesta maidosta ja vastuullisesta kaakaosta vuonna 1922 saatua reseptiä mukaillen. Fazerin Sinisen maku hurmaa niin Suomessa kuin maailmalla, ja klassikkosuklaata viedään jo kymmeniin maihin. Juhlavuosi on koko yhtiölle tärkeä merkkipaalu.
– Olemme ylpeitä matkastamme. Suuri osa suomalaisista muistaa Fazerin Sinisen jo lapsuudestaan ja arvostaa tuotetta. Kun suomalaiset liikkuvat maailmalla, he vievät usein lahjaksi Fazerin suklaata. Tuote on osa suomalaisuutta, kertoo Fazer Makeisten tuotekehitysjohtaja Heli Anttila.
Juhlavuosi täynnä kiltteyden tekoja
Fazerin Sinisen resepti saatiin aikanaan lahjaksi ystävänpalveluksesta. Juhlavuosi on omistettu hyvän mielen jakamiselle, ja Fazerin Sinisen juhlapakkaus pitää sisällään pienen yllätyksen. Juhlavuoden käärepaperi kunnioittaa Karl Fazerin toivetta, jonka mukaan jokaiselle tuotteelle oli valmistettava oma “puku”. Juhlavuonna Fazerin Sininen -tuoteperheen tuotteisiin liitetään juhlasinetti, joka kertoo kestävästä ja pysyvästä laadusta. Juhlahumu huipentuu syksyn 100 vuotta hyvää -kampanjaan.
– Haluamme muistuttaa suomalaisia siitä, kuinka helppoa pienten hyvien tekojen lisääminen arkeen on. Kutsumme kaikki kuluttajat mukaan kiltteyshaasteeseen, mutta tekeminen lähtee meistä fazerilaisista itsestämme. Ilman hyvää tahtoa toisille ei olisi olemassa juuri sitä Fazerin Sinistä, jonka me tunnemme, Fazerin suklaatuotteiden markkinointipäällikkö Linda Lukkarinen kiteyttää.
Myös Posti kunnioittaa juhlavuotta julkaisemalla Paula Salvianderin suunnitteleman postimerkin, jossa juuri avatun Fazerin Sininen -pakkauksen suklaapalat kurottuvat kauniisti merkistä ulospäin.