ScanStar-palkittu Tuorekartanon ekopakkaus säilyttää perunat pitkään jääkaapissa suojattuna valolta. Uusi aaltopahvipakkaus kehitettiin yhteistyössä DS Smithin ja Lidlin kanssa. Sen pilotointi alkaa syksyllä Lidlin myymälöissä.
Pahvipakkaus vähentää myös muovin käyttöä ja brändää perunaa terveellisenä ruokavaihtoehtona. Tuorekartanon toimitusjohtaja Kari Kastari haluaa olla suomalaisen perunan brändilähettiläs. Hänen tavoitteenaan on kertoa perunan terveellisyydestä ja saada suomalaiset syömään enemmän perunaa.
Pakkaus on Kastarin mukaan tärkeä osa perunan brändiä.
”Pakkauksella myydään muutakin kuin perunaa eli myydään tuotetta, joka voi viedä tätä maapalloa askeleen parempaan suuntaan. Kuluttajan täytyy tietää ja tuntea olevansa siinä mukana”.
Tuorekartanon uusi ekopakkaus on kokonaisen tiimin hyvän yhteistyön tulos. Kastari kiittääkin vuolaasti omia yhteistyökumppaneitaan, jotka lähtivät tuotekehitykseen mukaan ja potkivat heitä sopivasti eteenpäin.