Domino-paketeissa suuri valokuvanäyttely

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2020-02-10
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Uudessa kampanjassaan Fazer Domino näyttää, mitkä ovat suomalaisten suosikkimaisemat Suomessa. Kaupoissa olevia Domino-keksipakkauksia koristaa yli 1 200 erilaista suomalaisen ottamaa kuvaa Suomesta. Ainutlaatuisia kampanjapakkauksia painetaan yhteensä yli 70 000 kappaletta.

Fazer Domino-keksien ystävät voivat bongailla pakkauksista tuttuja maisemia joka puolelta Suomea Hangosta Kilpisjärvelle ja Vaasasta Ilomatsiin.

Suomea kuvaavat Domino-pakkaukset ovat saatavilla myymälöistä kautta maan. Voisi sanoa, että kyseessä on Suomen suurin Suomi-kuva-aiheinen valokuvanäyttely. Kampanjan kuvat kerättiin kuluttajilta syksyllä 2019. Kuvia saapui ennätykselliset yli 13 000 kappaletta.

”Domino on suomalaisten rakastama klassikkokeksi. Kampanjassa halusimmekin nostaa esille tätä suomalaisten ja Domino-keksin läheistä suhdetta sekä esitellä upeaa kotimaatamme. Jokaisesta pakkauksesta löytyy pieni Suomen kartta, johon kuvan paikkakunta on merkitty. Lisäksi jokainen kuvan lähettäjä on voinut kirjoittaa pienen tekstin kuvanottopaikasta tai -hetkestä”, kertoo Fazer Makeisten keksien markkinointipäällikkö Jonna Pelvo.

Jokaisen kampanjapakkauksen sisällä on myös uniikki koodi. Sillä voi osallistua arvontaan, jossa palkintona on 3000 euron arvoinen unelmaloma Suomessa.

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021

Uusimmat uutiset

Drupa alkoi - tässä on 18 vinkkiä messuille

Ensimmäistä kertaa vuoden 2016 jälkeen Drupa järjestetään Düsseldorfissa. Jättimessuilla on monen vuoden jälkeen paljon uutta esiteltävää, erityisesti pakkausalasta kiinnostuneille. Eikä niitä kutsuta syyttä yhä useammin Drupack-messuiksi. Tästä löydät vinkkejä, joita kävijät voivat nähdä messuilla. Packnews on luonnollisesti paikalla.
DRUPA24_01x

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox