Automaattinen linja tehostaa salaatin pakkaamista

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-08-07
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Ishidan toimittama automaattinen pakkauslinja on tehostanut Fresh Servantin salaattiaterioiden pakkausten tuotantoa. Jopa 40 pakkausta minuutissa valmistava linja on myös painanut hävikin alle prosentin. Investointi on mahdollistanut kasvavan kysynnän tyydyttämisen ja uutta linjaa harkitaan jo.

Fresh Servant on Suomen suurimpia salaattiaterioiden valmistajia. Yritys on tyytyväinen investointiin ja hyvään yhteistyöhön Ishidan kanssa laitteiston asennuksessa ja henkilökunnan kouluttamisessa.

”Ishidan linja on parantanut merkittävästi kykyämme vastata kuluttajapakattujen salaattien kasvavaan kysyntään. Keskustelemme nyt jo toisen ja vielä nopeamman linjan hankkimisesta”, kertoo Fresh Servantin toimitusjohtaja Sami Haapasalmi.

Ishidan toimittama linja sisältää salaattikulhojen käsittelylaitteet, annosten syötön moniosaisiin vaakoihin, kulhojen täyttöjärjestelmän, kannen sulkemisen sekä yhdistetyn metallin ilmaisemisen ja kontrollivaa´an. Lisäksi Fresh Servant on asentanut linjalle pussien lisääjärobotin, etiketöintilaitteen ja visuaalisen tarkastusjärjestelmän.

Uusi järjestelmä tuottaa työntekijää kohti noin 350 salaattiannosta tunnissa, kun manuaalisessa tuotannossa päästiin 150 annokseen.

Fresh Servant on vuonna 1995 perustettu yritys, jonka omistaa Snellman-perhe. Yrityksen liikevaihto on 64,5 miljoonaa euroa ja henkilökunnan määrä yli 420.

Uusimmat uutiset

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Jatka lukemista

Dayton osti Thomekon elintarviketoiminnot

Päivittäistavara-, horeca- ja elintarvikealan laitteita ja huoltopalveluita toimittava Dayton Oy on ostanut Thomekon elintarviketeollisuuskone- ja -laitetoiminnot Suomessa. Dayton nousee kaupalla elintarviketeollisuuden kokonaisratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi toimitusjohtaja Pekka Tiaisen mukaan.
dayton-tiainen-elintarviketeollisuus

Huhtamäki lahjoittaa kerta-astioita kriisiavuksi

Huhtamäki lahjoittaa tuotteittaan terveydenhuollon toimijoille, esimerkiksi yli kuusi miljoonaa kerta-astiaa sairaaloille ja hoitokodeille ympäri Eurooppaa ruokahygienian ja -turvallisuuden varmistamiseksi poikkeustilanteessa. Yhtiö tuottaa myös visiirejä ja avustaa Punaista Ristiä.
huhtamäki-ruokapakkaukset-food-service

Muovikasseja korvataan muilla materiaaleilla

Yhä useampi suomalainen pakkaa ruokaostoksensa muuhun kuin muovikassiin. S-ryhmän ruokakaupoissa muovikassien myynti laski neljä prosenttia vuodesta 2018 vuoteen 2019. Vain joka neljäs asiakas ostaa muovikassin kauppakäynnillään. Yhä useampi asiakas käyttää biohajoavaa kassia, paperikassia tai kestokassia.
s-ryhmä-muovikassit-kangaskassit

Raflatacilta PP-etikettikalvoa kierrätysmuovista

UPM Raflatac tuo markkinoille ensimmäisenä PP-etikettimateriaalin, joka on tehty kierrätysmuovista. Materiaalissa käytetään kemian teollisuuden SABIC-yrityksen kierrätysratkaisua PP-tuotteille.
Jar of peanut butter and peanuts