Kuluttajatutkimuksissa on todettu viinien hyllynäkyvyydellä olevan iso merkitys myyntiin eritoten Suomessa. Kuluttajat valitsevat viinin Alkossa usein muistiin jäävän kuvituksen tai värikkään etiketin perusteella. Tätä silmällä pitäen Arancione-viinien etikettejä lähdettiin uudistamaan pakkausratkaisuihin erikoistuneessa DesignCompanyssa.
– Uudistimme laatuviinit kommunikoimaan entistä paremmin haluttuja attribuutteja ja erottumaan edukseen Alkon hyllyssä. Tämä viinisarja sopii laajan kuluttajakunnan käteen, ja brändistä rakennettiin arvokas, kuten nämä laadukkaat viinit ehdottomasti edellyttävätkin, kertoo etikettien suunnittelusta vastannut Outi Oravainen.
Brändikommunikaatiossa pureuduttiin laadukkaaseen, mutta helposti ymmärrettävään konseptiin. Kuluttajan valintaprosessi tehtiin yksinkertaiseksi helposti lähestyttävillä ratkaisuilla. Etiketit ottavat vaikutteita vintage-henkisestä kuvitustyylistä.
Viinien värikoodaukset on tarkkaan harkittu ja värityksissä on otettu huomioon viinisarjan yhteneväisyyden asettamat vaatimukset. Jokaisessa tuotteessa on käytetty samaa kupariin sävyttyvää foilausta ja etiketin väristä kapselia korkin suojana. Laadukas mattapaperi ja muotoon leikattu etiketti viimeistelevät tyylikkään lopputuloksen.