Aaltopahvituotanto keskittyy: Adara Pakkaus ostaa ER-Pahvityön

Teksti:Sari Jarvinen
JULKAISTU: 2024-09-04
PÄIVITETTY: 2024-09-04
ER-Pahvityö on valmistanut mm. Iskulle pahvisia pakkauksia. Kuva ER-Pahvityö.

Aaltopahvin ja aaltopahvipakkausten valmistaja Adara Pakkaus Oy laajentaa liiketoimintaansa ostamalla Lahdessa sijaitsevan ER-Pahvityö Oy:n. Mutta mitä se tarkoittaa asiakkaille?

Yrityskauppa yhdistää kaksi vahvaa suomalaista pakkausalan toimijaa, jotka ovat viime vuosina kehittäneet toimintaansa voimakkaasti. ER-Pahvityö on tunnettu nopean syklin piensarjatuotannosta, joten Adara Pakkauksen Valkeakosken toimipiste voi nyt entisestään keskittyä keskisuurten ja suurempien volyymien valmistukseen.

Vuonna 1990 perustettu ER-Pahvityö on aaltopahvipakkausten suunnitteluun, myyntiin ja valmistamiseen erikoistunut yritys. Toteutuneen yrityskaupan jälkeen ER-Pahvityö jatkaa toimintaansa itsenäisesti Adara Pakkauksen tytäryhtiönä.

— Yrityskauppa vahvistaa liiketoimintaamme kotimaassa. ER-Pahvityön oston myötä kokonaistarjontamme laajenee mahdollistaen samalla entistä joustavamman ja kattavamman palvelukokonaisuuden asiakkaillemme. Tämä strategiamme mukainen hankinta luo myös edellytykset Valkeakosken toimintojen edelleen kehittämiselle, jonka näen erityisen tärkeäksi tulevaisuuttamme ajatellen, sanoo Adara Pakkauksen toimitusjohtaja Teemu Salo.

— Olemme ylpeitä siitä, että olemme saaneet palvella asiakkaitamme joustavasti ja asiakaslähtöisesti. Tämä yrityskauppa on tärkeä askel kasvutarinassamme mahdollistaen entistä vahvemman aseman pakkausalalla. Adara Pakkaus on meille täydellinen kumppani, sillä jaamme samat arvot laadun ja kestävyyden suhteen. Tulemme jatkossakin palvelemaan asiakkaitamme laadukkaasti ja joustavasti, mutta kaupan myötä pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä parempia ratkaisuja, kertoo ER-Pahvityön toimitusjohtaja Heikki Erkamo.

Adara Pakkaus ja ER-Pahvityö uskovat yhdessä pystyvänsä tarjoamaan asiakkailleen korkealaatuisia ja räätälöityjä pakkausratkaisuja ja jakavansa yhteisen mission tuottaa markkinoille laadukkaita aaltopahvituotteita – joustavasti, tehokkaasti ja vastuullisesti. Aaltopahvi on pakkausmateriaalina ympäristöystävällinen ja kestävä valinta, yritykset toteavat tiedotteessaan.

 

 

Jatka lukemista

Ajankohtaista tietoa aaltopahvin, kartongin ja polyeteenin hinnoista

Packnews esitteli uuden indeksityökalunsa PackIndx Scanpack-messuilla. Kävijät olivat siitä hyvin kiinnostuneita. Raaka-aineiden hintakehityksen jatkuva seuranta kiinnostaa useimpia pakkausalan yrityksiä ja heidän asiakkaitaan. PackIndx päivitetään kuukausittain, ja uudet luvut ovat nyt saatavilla.
Screenshot

Uusien muovinkierrätysyritysten vauhti hiipuu Euroopassa

Plastics Recyclers Europe  -organisaatio (Muovin kierrättäjät Eurooppa) esittelee lukuja, jotka osoittavat muovinkierrätyksen kasvun hidastumista Euroopassa. Vaikka voisi luulla, että ala kehittyy jatkuvasti, ongelmia on noussut esiin.
Foto: Peter Holgersson AB

Nordvalls rakentaa ja palkkaa

Nordvalls Etikett laajentaa tehdastaan skoonelaisessa Sjöbossa. Tulossa on 2 000 neliömetriä tilaa useille uusille painokoneille ja lisäksi aiotaan palkata parisen kymmentä uutta henkilöä.
Norval

NFC-sirulla varustettu pakkaus tarjosi ilmaisen metromatkan

Lokakuun 25. vietettävän World Pasta Dayn kunniaksi Barilla Group lanseerasi uniikin mainoskampanjan New Yorkissa. Tavallinen pastapakkaus muuttui metrolipuksi.
Screenshot

Uusimmat uutiset

Kaksoisetiketit pelastavat oluen

Jos sinulle jäi yksi tai useampi pullo Eriksbergin jouluolutta pyhien jälkeen, voit muuttaa ne yksinkertaisella kädenliikkeellä pääsiäisoluiksi. Carlsberg ja Eriksberg ovat miettineet tämän asian tarkoin.
julpaskolen_pressbild-1x

Jaakko Nikkilä valittiin Billerud Europen toimitusjohtajaksi

Billerud on nimittänyt Jaakko Nikkilän Billerud Europen toimitusjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi.
Jakkox

Tässä on vuoden 2025 Pantone-väri

Pantone Color Instituutti valitsi Mocha Moussen vuoden 2025 Pantone-väriksi
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

HolyGrail 2.0 lisää kiertotaloutta digitalisoimalla pakkaukset

AIM:n (European Brands Association) projektipäällikkö Jan ’t Hart esitteli mielenkiintoista HolyGrail 2.0 -projektia AIPIA World Congress 2024 -tapahtumassa Amsterdamissa. Siinä käytetään digitaalisia vesileimoja, jotta pakkausjäte voitaisiin lajitella tarkemmin ja samalla kierrätyksen laatu nousisi. Tavoitteena on parantaa kiertotaloutta.
Lenor-codes