3 Kaverin jäätelö menestyi design-kilpailussa

Teksti:Redaktionen
JULKAISTU: 2019-05-10
PÄIVITETTY: 2023-02-16


3 Kaverin jäätelöpakkaus on päässyt sarjassaan toiseksi kansainvälisessä kuluttajatuotepakkausten suunnittelukilpailussa Dieline Awards 2019.

3 Kaverin jäätelöpurkki palkittiin toisella sijalla meijerituotteissa.

Yrityksen jäätelöpakkaukset uudistettiin noin vuosi sitten yhdessä designtoimisto Kuudennen kanssa. Tavoitteena oli aiempaa informatiivisempi ja myös kansainvälisille markkinoille soveltuva purkki. Uudistettuja purkkidesigneja on kaksi. Osaa purkeista kiertää teksti 3 KAVERIA, ja osassa on nostettu esiin perustajien lukumäärää kuvaava numero kolme. Lisäksi jokaiseen pakkauksiin on painettu tuotteesta kertova tarina.

Design haki näkyvyyttä mm. itse suunnitellun fontin avulla. Sen suunnitteli Juho Hiilivirta ja häntä innoittivat vanhat kadunnimet Albengan kaupungissa Italiassa.

Nyt 3 Kaverin jäätelöä myydään Suomessa ja Ruotsissa, jossa sitä saa lähes 200 kaupasta Suur-Tukholman alueelta ja yliopistokaupungeista. Ruotsissa brändin myydyin tuote on vegaaninen jäätelö. Jäätelö lanseerattiin Suomessa vuonna 2012, ja se oli silloin ensimmäisiä käsityöläisjäätelömerkkejä. Sen jälkeen näitä on tullut monta lisää.

Jatka lukemista

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Suomalaisväriä Pro Carton Young Designers -kilpailussa

Lapin yliopiston teollisen muotoilun opiskelija Senni Virransola pääsi ainoana suomalaisena jatkoon kansainvälisessä suunnittelukilpailussa.
Pro Carton 12082021

360 Services auttaa optimoimaan pakkausta

Metsä Boardin uusi palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille entistä paremmat mahdollisuudet kehittää pakkauksiaan.
MetsäBoard 26052021

Uusimmat uutiset

Nuoret aikuiset ovat kiinnostuneempia ympäristöystävällisistä pakkauksista

Muovipakkausjättiläisen ALPLA:n "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey” -tutkimuksen mukaan nuoremmat (18-34-vuotiaat) priorisoivat ympäristöystävällisiä pakkausratkaisuja. He ovat valmiita käyttämään niiden ostamiseen enemmän rahaa, kulkemaan pidemmän matkan niitä hankkiessaan ja näkemään muutenkin ylimääräistä vaivaa varmistaakseen, että heidän ostoksensa sisältävät ympäristöystävällisiä pakkausratkaisuja.
alplax

Tekniikkaa ja nörtteilyä Gallin kanssa Scanpackin lavalla

Hän on nörtti. Hän on asiantuntija, jolla on valtavasti energiaa ja jolla nauru on aina lähellä.
Evelina Galli

Läpinäkyvä eristepakkaus on ympäristöystävällisempi kuin värikäs

Rockwool vaihtoi punavalkoiset eristepakkauksensa läpinäkyviin. Se säästi väriaineita ja lisäsi kierrätettävyyttä.
Rockwool ennen ja jälkeen

Landa Printingiltä jättiyllätys Drupan tiedotustilaisuudessa

Yllättävien myyntilukujen ja kahden uuden painokoneen esittelyn myötä Landa nousi yhdeksi suurimmista yllättäjistä Pre-Drupan tiedotustilaisuudessa Düsseldorfissa maaliskuun lopussa. Packnews oli paikalla.
Landa_01x