Kiillon ammattihygieniatuotteiden etikettien ulkoasut uudistettiin yhtenäisiksi. Osassa tuotteita siirrytään käyttämään myös kierrätysmuovista valmistettuja pakkauksia.
Kiillon uusien etikettien takana on halu luoda selkeää, yhtenäistä brändimielikuvaa niin kotimaassa kuin kansainvälisilläkin markkinoilla. Tavoitteena on raikas ja pelkistetty ulkonäkö sekä tuotteiden helpompi tunnistettavuus asiakkaalle. Ensimmäiset uudistetut pakkaukset näkyvät syksyn 2020 aikana.
Uudet etiketit ovat osa isompaa uudistusprosessia. Kiillon logouudistuksen jälkeen muutama vuosi sitten yrityksessä on systemaattisesti rakennettu yhtenäistä ammattihygienian ja rakentamisen Kiilto Pro -perhettä.
Uudistumiseen on myös vaikuttanut Kiillon laajentuminen Skandinavian hygienia- ja puhtausmarkkinoille. Muihin pohjoismaihin laajentuminen näkyy etikettien skandinaavisessa, pelkistetyn raikkaassa tyylissä. Tavoitteena on myös uuden designin avulla kertoa ja luoda mielikuvia Kiillosta kansainvälisenä toimijana.
− Etiketteihin liittyy paljon sääntöjä esimerkiksi varoituslausekkeiden sijaintiin, valmistajan tietoihin ja eräpäiväleimaan ja EU-tason UFI-koodiin liittyen. Uusi design on tehty näiden sääntöjen puitteissa. Tavoitteena on ollut helposti luettava, raikas ja skandinaavinen ilme, kertoo uusien etikettien suunnittelun takana oleva Suvi Saarnilehto.
Tuotteilla on ryhmäkohtaiset värit, minkä lisäksi jokaisella tuotteella on oma, ryhmäväriin sopiva, personoitu tuotevärinsä.
Etikettimuutos tehdään vuoden 2021 aikana kaikkiin Kiilto Pro -tuotteisiin. Pakkausten ulkonäkö tulee osassa tuotteita muuttumaan, koska useat tuotteet aletaan pakata kierrätysmuovista valmistettuihin pakkauksiin. Kaikkiin etiketteihin painetaan pakkauksen kierrätysohje.