Yhtenäiset etiketit helpottavat tuotteiden tunnistettavuutta

Teksti:Johanna Nikunen
JULKAISTU: 2020-10-15
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Kiillon ammattihygieniatuotteiden etikettien ulkoasut uudistettiin yhtenäisiksi. Osassa tuotteita siirrytään käyttämään myös kierrätysmuovista valmistettuja pakkauksia.

Kiillon uusien etikettien takana on halu luoda selkeää, yhtenäistä brändimielikuvaa niin kotimaassa kuin kansainvälisilläkin markkinoilla. Tavoitteena on raikas ja pelkistetty ulkonäkö sekä tuotteiden helpompi tunnistettavuus asiakkaalle. Ensimmäiset uudistetut pakkaukset näkyvät syksyn 2020 aikana.

Uudet etiketit ovat osa isompaa uudistusprosessia. Kiillon logouudistuksen jälkeen muutama vuosi sitten yrityksessä on systemaattisesti rakennettu yhtenäistä ammattihygienian ja rakentamisen Kiilto Pro -perhettä.

Uudistumiseen on myös vaikuttanut Kiillon laajentuminen Skandinavian hygienia- ja puhtausmarkkinoille. Muihin pohjoismaihin laajentuminen näkyy etikettien skandinaavisessa, pelkistetyn raikkaassa tyylissä. Tavoitteena on myös uuden designin avulla kertoa ja luoda mielikuvia Kiillosta kansainvälisenä toimijana.

−      Etiketteihin liittyy paljon sääntöjä esimerkiksi varoituslausekkeiden sijaintiin, valmistajan tietoihin ja eräpäiväleimaan ja EU-tason UFI-koodiin liittyen. Uusi design on tehty näiden sääntöjen puitteissa. Tavoitteena on ollut helposti luettava, raikas ja skandinaavinen ilme, kertoo uusien etikettien suunnittelun takana oleva Suvi Saarnilehto.

Tuotteilla on ryhmäkohtaiset värit, minkä lisäksi jokaisella tuotteella on oma, ryhmäväriin sopiva, personoitu tuotevärinsä.

Etikettimuutos tehdään vuoden 2021 aikana kaikkiin Kiilto Pro -tuotteisiin. Pakkausten ulkonäkö tulee osassa tuotteita muuttumaan, koska useat tuotteet aletaan pakata kierrätysmuovista valmistettuihin pakkauksiin. Kaikkiin etiketteihin painetaan pakkauksen kierrätysohje.

 

 

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Kierrätettävä ja lämmöllä suljettava paperiuutuus Billerudilta

Billerud on kehittänyt kierrätettävän ja lämmöllä suljettavan paperin. Se on suunniteltu korvaamaan muovi pakkauksissa, joissa vaaditaan kierrätystä ja hyvää tiiviyttä.
Billerudx

Metsä Board sulkee Takon tehtaan Tampereella

Metsä Boardin kartonkitehtailta loppuu yli 200 työtehtävää. Takon tehtaan sulku päättää 160-vuotisen puunjalostuksen Tampereen keskustan tontilla.
Tako-mill

Trumpin tullit haittaavat pakkausteollisuuden toimintaa

Presidentti Donald Trumpin uudet tullit Kanadasta, Meksikosta ja Kiinasta tuotaville tuotteille voivat vaikuttaa merkittävästi pakkausteollisuuteen, kirjoittaa GlobalData.
trumpx

UPM ja Orkla Suomi piloitoivat paperisen suklaakääreen

UPM Specialty Papers ja Orkla Suomi pilotoivat uutta paperikäärettä Panda Maitosuklaalevyn ympärille. Kuuden kuukauden pilottijakson aikana se korvaa PP-muovikääreet. Uudistetuissa pakkauksissa olevia maitosuklaalevyjä on nyt saatavilla kaupoissa eri puolilla Suomea.
PANDA_Maitosuklaa_145g_UUSI