Posti toimitti vuonna 2016 ennätykselliset yli 34 miljoonaa pakettia. Pakettivolyymissa näkyy erityisesti verkkokaupan kasvu.
Verkkokauppalähetysten määrä kasvoi 7,3 %, mikä vastaa noin miljoonaa pakettia.
Postin verkkokauppaliiketoiminnasta vastaava johtaja Saara Pietilä uskoo, että pakettivolyymin kasvu Postin verkostossa kuvastaa verkkokauppamarkkinan piristymistä. Posti vahvisti asemaansa myös kuluttajien ja yritysten välisten pakettien toimittajana.
”Suomalaiset tuntuvat ostavan verkkokaupoista yhä enenevässä määrin. Verkkokauppamarkkina on piristynyt, ja se näkyy meillä Postissa kasvavana pakettivolyymina”, Pietilä toteaa.
Paketit toimitettiin vastaanottajille posteihin, pakettiautomaatteihin ja kotiin. Postin pakettiautomaatit ovat yhä suositumpia. Postin 480 pakettiautomaatin verkoston kautta kulki vuoden aikana 39 % enemmän paketteja kuin edellisenä vuonna.