Verkko-ostokset kotiovelle ilman jakelupakkausta

Teksti:Terhi Varonen
JULKAISTU: 2023-11-15
PÄIVITETTY: 2023-11-28

Amazon alkaa toimittaa tuotteita asiakkaille Ruotsiin ilman  jakelupakkausta. Yhtiö kannustaa myyntikumppaneita pakkaamaan tuotteensa helposti avattaviin pakkauksiin, jotka ovat kierrätettäviä ja valmiita toimitettavaksi asiakkaille ilman Amazon-pakkauksia. Kun tuotteet lähetetään, lisätään vain osoitetarra.

Amazon on vähentänyt vuodesta 2015 jakelupakkausten painoa lähetystä kohti keskimäärin 41 prosenttia ja pakkausmateriaalin kulutusta yli kahdella miljoonalla tonnilla maailmanlaajuisesti. Ilman jakelupakkausta lähetykset ovat kevyempiä, mikä voi vähentää lähetyspäästöjä pakettia kohden, eikä asiakkaiden myöskään tarvitse kierrättää sitä.

Ilman sekundääripakkausta lähetettäviksi on valittu tuhansia tuotteita, kuten keittiötarvikkeet, urheiluvälineet ja toimistotarvikkeet. Jokainen tuotteista on läpäissyt tiukat pudotustestit varmistaakseen, että ne pääsevät asiakkaille turvallisesti alkuperäisissä pakkauksissaan. Jos tuote täyttää vaatimukset, kassalla ilmestyy viesti, jossa kerrotaan, että se toimitetaan pakkauksessa, joka ”näyttää mitä sisällä on”. Jos tilattava tuote tulee esimerkiksi lahjaksi samassa taloudessa asuvalle, lisäpakkauksen voi tilata erikseen valitsemalla valikosta toiveen piilottaa lähetyksen sisältö.

Amazon suunnittelee ja testaa yhteistyössä brändien kanssa tuotepakkauksia, jotka voidaan toimittaa ilman lisäjakelupakkauksia. Yhteistyössä mukana on esimerkiksi Procter & Gamblen ja Swiffer ja Pampers-tuotemerkit. Kun lisäpakkausta kuitenkin tarvitaan, Amazon käyttää koneoppimista auttaakseen asiakkaita valitsemaan sopivat älykkäät pakkaukset, jotka käyttävät mahdollisimman vähän materiaalia ja suojaavat tilauksen ovelle asti.

 

Uusimmat uutiset

Virhe, jota ei salattu

Orkla Foods päätti olla peittelemättä virhettä Ruotsissa ja paljasti sen suomalaisen KAJs-yhtyeen innoittamana.
orkla
Virhe, jota ei salattu

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01
Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel
Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar
Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Jatka lukemista

Virhe, jota ei salattu

Orkla Foods päätti olla peittelemättä virhettä Ruotsissa ja paljasti sen suomalaisen KAJs-yhtyeen innoittamana.
orkla
Virhe, jota ei salattu

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01
Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel
Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar
Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit