Keskuskauppakamari haluaa nostaa esille yritysten vastuullisuustyötä ja lanseeraa uuden Vuoden Vastuullisuusteko –kilpailun. Kilpailun tarkoituksena on lisätä tietoisuutta yritysten tekemästä vastuullisuustyöstä ja nostaa esille niin pieniä kuin suuriakin vaikuttavia vastuullisuustekoja. Vuoden vastuullisuusteko valitaan yleisöäänestyksellä ja palkitaan Suuressa Yritysvastuupäivässä 4.11.
Yritykset voivat ilmoittautua mukaan Vuoden Vastuullisuusteko -kilpailuun Planet Company -palvelun avulla jakamalla kilpailuun osallistuva teko verkkoalustalla, ja läpäisemällä asiantuntijaverkoston toteuttaman esiarvioinnin. Vastuullisuustekojen jakaminen Planet Companyn alustalle on veloituksetonta.
Vaikuttavimpien tekojen esiseulonnan jälkeen Keskuskauppakamarin riippumaton vastuullisuuslautakunta valitsee Vuoden vastuullisuusteko -kilpailun finaaliin kolme vaikuttavimmaksi valitsemaansa vastuullisuustekoa.
– Kilpailun tavoitteena on löytää vastuullisuustekoja, jotka ovat esimerkillisiä ja osoittavat ennakkoluulotonta ajattelua ja vahvaa tahtoa ratkaisuihin. Tarkoitus ei ole verratta eri yritysten vastuullisuutta tai asettaa yrityksiä paremmuusjärjestykseen, vaan päinvastoin innostaa yrityksiä jakamaan vastuullisia toimintatapoja keskenään, Keskuskauppakamarin vastuullisuusasiantuntija Antti Turunen selventää.
Kolmen Vuoden vastuullisuusteko -finalistin keskuudesta voittaja valitaan yleisöäänestyksellä. Äänestysaika on 1.–4.11.2021, ja Vuoden vastuullisuusteko -palkinto luovutetaan 4.11.2021 Keskuskauppakamarin järjestämässä Suuressa Yritysvastuupäivässä.