Lidl on täydentänyt tuotevalikoimaansa syksyn 2020 aikana sadoilla uusilla tuotteilla. Uutuuksien joukossa on niin Lidlin omien merkkien tuotteita kuin muiden brändien tuotteita. Asiakkaiden toiveesta Lidlin hyllyihin saadaan alkuvuodesta myös kymmenkunta Valion tuotetta.
Kaupassa valikoiman kehittäminen on jatkuvaa työtä. Valikoimaa tarkastellaan tuotteiden menekin ja asiakkaiden ostoskäyttäytymisen perusteella. Tuotteiden valintaan vaikuttavat trendit ja asiakkaiden toiveet. Tavoitteena on tarjota asiakkaille mahdollisimman monipuolisesti ja kattavasti erilaisia tuotteita.
Lidlin valikoima uudistui syksyn 2020 aikana, jolloin eri tuotekategorioihin tuli lisää tuotteita. Juustotiski laajeni ja paistopisteelle saatiin isoja kokonaisia leipiä. Lisäksi kylmähyllyyn luotiin yksi hyllyrivi lisää.
Lidlin uusimmat tulokkaat ovat monille suomalaisille tuttuja Valion tuotteita. Joukossa on jogurttia, marjakeittoja, juustoja, kahvikermaa ja Valio Oivariinia. Tuotteet saapuvat kauppoihin tammikuussa.
– Asiakkaamme ovat toivoneet meiltä säännöllisesti tiettyjä Valion tuotteita. On hienoa, että voimme vastata pyyntöön, kertoo Lidlin osto-osaston johtaja Thomas Heinrichs.
– Valion brändeillä on paljon uskollisia kuluttajia. Olemme iloisia, että suomalaiset löytävät omat suosikkituotteensa nyt myös Lidlistä, kertoo Valion vähittäiskaupan myyntijohtaja Jukka Leskinen.