Uusi merkki kertoo lehmien hyvinvoinnista

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2021-08-05
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Arla Suomi panostaa lehmien lajityypillisen käyttäytymisen edistämiseen, sillä se lisää lehmien hyvinvointia. Lajityypillistä käyttäytymistä tukevat lehmien liikkuminen vapaana pihatossa, laiduntaminen ja talviulkoilu. Nämä hyvinvointiteot tuodaan näkyviksi kaupan maitohyllyssä uudella Vapaat & laiduntavat lehmät -merkillä.

Uusi merkki tulee ensimmäisenä Arlan kuuteen maitoon. Näiden lisäksi merkin piiriin saadaan muita tuotteita tulevan syksyn ja kevään 2022 aikana.

Kuluttajia kiinnostaa entistä enemmän, voivatko eläimet hyvin ja miten eettistä niiden kohtelu on. Uusi merkki vastaa tähän ja auttaa tekemään parempia valintoja maitohyllyllä.

– Maito ja maitotuotteet ovat kiinteä osa suomalaisten arkea. Maitoa juodaankin Suomessa Luken selvityksen mukaan 102 litraa vuodessa henkeä kohden. Vapaat & laiduntavat lehmät -merkki tulee nyt ensimmäiseksi maitoihimme, mutta teemme jatkuvasti töitä sen eteen, että voimme lunastaa hyvinvointilupaukset yhä useammassa tuotteessamme, kertoo Arlan Brand & Category Manager Laura Kandell.

Eläinten hyvinvoinnin lisäksi Arla panostaa ympäristötekoihin esimerkiksi parempien pakkausten ja maitotiloilla tehtävien tutkimusten avulla. Hyvinvoiva planeetta, ihmiset ja eläimet ovat Arlan strategian kulmakiviä, ja lehmien hyvinvointi on maidontuotannon perusta.

Uusimmat uutiset

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1

PackIndx: Kiristekalvojen valmistusta uhkaa raaka-ainepula

Donald Trumpin tullien aiheuttama turbulenssi on vaikuttanut tiettyjen raaka-aineiden saatavuuteen. Tämä koskee etenkin C4:ää (buteenia), jota käytetään mm. standardilaatuisten kiristekalvojen valmistuksessa.
triofilm

DePoly perustaa ainutlaatuisen koelaitoksen PET- ja polyesterijätteen kierrättämiseksi Sveitsissä

Sveitsiläinen DePoly avaa kesällä koelaitoksen, jonka kapasiteetti on 500 tonnia vuodessa. Tarkoituksena on antaa vanhalle muoville uusi elämä. Samalla yritys on varmistanut 23 miljoonan dollarin rahoituksen sijoittajilta.
depoly1

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko